Transportul cargo aerian va deveni tot mai important pentru jucătorii din logistică, mai ales în condiţiile în care sunt tot mai dese situaţiile în care există nevoie de transport rapid pe distanţe lungi.
„Proximitatea faţă de aeroport a fost şi motivul pentru care am ales să ne dezvoltăm în Oradea. Transportul aerian se va dezvolta foarte mult în România şi o parte din volumele din Budapesta vor migra către această zonă. România începe să se concretizeze drept un pol logistic în această zonă a Europei. Noi suntem proprietari pe termen lung şi când dezvoltăm un parc noi avem o viziune pe următorii 50 de ani, iar dezvoltarea pe zona aeriană va fi una fabuloasă în România“, a spus Andrei Koszti, regional commercial manager la CTP, în cadrul emisiunii ZF Live.
Budapesta este cel mai bun exemplu regional când vine vorba de cargo aerian – în 2020 Turkish Cargo transforma aeroportul din Budapesta în noul său hub pentru Europa de Est şi au fost lansate inclusiv curse regulate cargo pe ruta Coreea de Sud – Ungaria, respectiv China – Ungaria. În prima jumătate din 2021 aeroportul din Budapesta a gestionat mărfuri cargo de aproape 86.800 de tone, în creştere cu 36% faţă de prima jumătate din 2020. Spre comparaţie, pe Otopeni sunt două terminale cargo cu o capacitate anuală de 50.000 de tone.