Companii

Croazierele sunt pe val: 50% ritm de crestere, 3.000 de pasageri si preturi de pana la 27.000 de euro

18.03.2008, 20:01 25

Chiar daca pretul unei vacante pe apa poate ajunge si pana la 27.000 de euro, agentiile de turism spun ca si anul acesta se va inregistra un ritm de crestere foarte mare, croazierele devenind una dintre vedetele ofertei de turism a jucatorilor din piata.
"Croazierele sunt cele mai complexe produse turistice care asigura cel mai bun raport intre calitate si pret. Cred ca anul trecut s-au vandut la nivelul pietei intre doua si trei mii de astfel de pachete, din care noi am reusit sa vindem aproximativ 800 de croaziere, in crestere cu 40% fata de 2006. Cred ca anul acesta ritmul de crestere la nivelul pietei va fi de aproximativ 50%-60%", spune Nicolae Demetriade, directorul general al agentiei de turism Happy Tour, cea mai mare de pe piata locala.
Potrivit reprezentantului Happy Tour, pretul de pornire al unei croaziere este de 1.000 de euro de persoana care include sapte zile petrecute pe un vas de cinci stele.
"Rezervarile pentru o croaziera se fac chiar si cu un an inainte cand este vorba despre ocazii mai speciale, cum ar fi Revelionul", mai spune Demetriade. Pentru restul anului, rezervarile pentru o croaziera se pot face si cu aproximativ doua luni inainte, spun ceilalti jucatori. Happy Tour estimeaza pentru acest an afaceri de 56,2 milioane de euro si un profit net de 2,5 milioane de euro. Anul trecut, compania a inregistrat afaceri de 45 de milioane de euro.
Atractivitatea segmentului de piata reprezentat de croziere le-a determinat pe unele agentii de turism sa-si suplimenteze oferta prin introducerea de noi destinatii.
"In oferta noastra vom introduce, incepand cu acest sezon, un numar mai mare de croaziere, iar dintre acestea mentionez croaziere pe Marea Mediterana cu plecare din Barcelona, Istanbul, Pireu sau Southampton, croaziere in Caraibe, Bahamas, Hawaii, croaziera Transatlantic. Sejururile pot fi de sapte, noua sau 12 zile", a declarat Claudia Stan, marketing manager in cadrul Aerotravel Lufthansa City Center.
Printre pachetele vandute de companie se numara minicroaziere cu sejur in Londra de la 399 de euro pe persoana si cu sejur in Barcelona pornind de la 353 de euro pe persoana.
Dincolo de cumparatorii persoane fizice care aleg acest tip de vacanta, croazierele au devenit un instrument de motivare in cadrul mai multor companii. Astfel, unele grupuri prefera sa inchirieze vase de croaziera pentru a-si recompensa angajatii pentru performantele lor.
"Oferim croaziere pe Marea Mediterana sau pe Rin cu vase inchiriate. Este un tip de produs care se adreseaza clientilor corporate pentru actiuni de motivare", spune reprezentanta Aerotravel. Compania estimeaza pentru acest an afaceri de 37 de milioane de euro, ceea ce aduce o crestere de 23% comparativ cu nivelul de 30 de milioane de euro raportat anul trecut.
Desi pretul minim pentru o croaziera se afla in intervalul 400-1.000 de euro, potrivit reprezentantilor J'Info Tours, maximul poate ajunge si pana la 27.000 de euro.
"Cele mai solicitate destinatii sunt insulele grecesti, Marea Mediterana, croazierele pe Nil si Marea Rosie, tarile nordice, Caraibe, Marea Baltica si Rusia si America de Sud", spune Cristina Irimia, director de marketing in cadrul agentiei de turism J'Info Tours. Compania a ajuns anul trecut la afaceri de 29 de milioane de euro si estimeaza pentru anul acesta un ritm de crestere de 25%.
Cu toate acestea, produsul care inregistreaza cea mai semnificativa crestere in portofoliile agentiilor de turism sunt vacantele in destinatiile acoperite de zborurile low-cost, potrivit reprezentantei J'Info Tours.
Aparitia zborurilor charter a fost unul dintre cei mai importanti factori care au ridicat piata agentiilor de turism si care continua sa sustina afacerile companiilor de profil. Potrivit celor mai recente informatii disponibile, anul trecut au calatorit cu companiile low-cost prezente pe piata aproximativ 2 milioane de pasageri, triplu comparativ cu situatia inregistrata in 2006. Cresterea se datoreaza si intrarii unor noi jucatori, cum ar fi easyJet, Wizz Air si Germanwings.
Anul trecut, incasarile din turism au ajuns la un nivel de 1,068 miliarde de euro, in crestere cu 34 de milioane de euro comparativ cu 2006, in timp ce romanii au cheltuit pe vacante in strainatate 1,1 miliarde de euro, cu 66 de milioane de euro peste nivelul inregistrat in 2006.
In aceste conditii, deficitul pe 2007 este de 33 de milioane de euro, in crestere semnificativa fata de cel obtinut in 2006 de un milion de euro.

Vacanta pe apa

Pret de pornire: 400 - 1.000 de euro de persoana, dar poate ajunge si pana la 27.000 de euro

Rezervare din timp: pentru o seara de Revelion pe apa, rezervarile se fac chiar si cu un an inainte. In mod normal, doua luni sunt de ajuns

Ritm de crestere al cererii: aproximativ 60% anul acesta

Cati oameni au ales in 2007 o croaziera: aproximativ 3.000

Cum a crescut piata in 2007: 30%-40% fata de 2006

Destinatii favorite: insulele grecesti, Marea Mediterana, croazierele pe Nil si Marea Rosie, tarile nordice, Caraibe, America de Sud, Hawaii etc.

Motivare: Unele firme folosesc croazierele ca instrument de motivare a angajatilor

Vedeta: In continuare, cea mai mare parte a veniturilor agentiilor de turism este sustinuta de zborurile low-cost
Sursa: Companiile

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO