Companii

CrisTim are parteneriat cu o filiala a Danish Crown, cel mai mare exportator de carne din lume

CrisTim are parteneriat cu o filiala a Danish Crown, cel mai mare exportator de carne din lume

Gabriel Alexandru, vicepresedintele CrisTim: Pentru 2008 ne propunem cresteri pe toate liniile de business, minimum 10% pe mezeluri, 15% pe reteaua de magazine si 50% pe segmentul de catering.

21.02.2008, 21:10 248

La sfarsitul anului trecut, CrisTim, afacere detinuta de familia Timis, a lansat pe piata locala 11 produse realizate in fabricile din Danemarca si Germania ale Tulip Food Company, dezvoltate insa sub brand CrisTim.
"Pe langa aceste produse fabricate de Tulip Food, vom realiza game cu specific romanesc pentru diverse tari din Europa, care vor fi produse la CrisTim. Acest proiect va putea fi operational odata cu ridicarea interdictiei de export pentru produsele de carne produse in Romania", a declarat Gabriel Alexandru, vicepresedintele CrisTim.
Colaborarea dintre CrisTim si Danish Crown dateaza de mai multi ani, grupul danez fiind unul dintre furnizorii de materie prima ai producatorului roman. "La inceputul lui 2006 am discutat despre posibilitatea extinderii colaborarii cu alte firme din cadrul grupului Danish Crown. Discutiile cu Tulip despre potentiale zone comune de interes au inceput in trimestrul intai al anului 2006, fiind concretizate dupa un an si jumatare, in ultimul trimestru din 2007", a mai spus Alexandru.
Potrivit informatiilor anterioare, confirmate de Radu Timis, CrisTim s-a aflat in negocieri cu Danish Crown pentru vanzarea unui pachet minoritar din companie. De altfel, proprietarul CrisTim a afirmat in mai multe randuri ca a purtat discutii cu reprezentantii grupului spaniol Campofrio sau cu germanii de la Reinert pentru a identifica diferite oportunitati de dezvoltare a businessului. Omul de afaceri a declarat insa ca nu intentioneaza sa renunte la controlul businessului din industria mezelurilor.
Gama de mezeluri "Gusturi Europene", produse in fabricile Tulip, este un proiect mai vechi al CrisTim si viza dezvoltarea unor categorii similare celor din import, care sa poata face fata intrarii pe piata locala a mezelurilor fabricate in afara tarii, dupa aderarea la Uniunea Europeana. Noua gama de mezeluri sub brand CrisTim este prezenta atat in lanturile internationale de retail, cat si in magazinele de proximitate.
"Vanzarile sunt in crestere si estimam ca pana la sfarsitul anului sa depasim un volum de 60 de tone pe luna. Pe parcursul anului 2008 gama se va largi cu noi produse aflate la ora actuala in curs de dezvoltare", a mai spus Alexandru. Productia actuala a CrisTim depaseste 150 de tone lunar.
Reprezentantii CrisTim spun ca parteneriatul cu grupul danez va avea la baza proiecte comune atat pe partea de productie, cat si la nivel tehnologic. "Separat se vor derula alte proiecte ce vizeaza cresterea competitivitatii in productie."
Potrivit datelor CrisTim, divizia de mezeluri din cadrul grupului a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 86 mil. euro, in crestere cu 6% fata de 2006, reteaua de magazine a generat venituri de 12 mil. euro, in crestere cu numai 2%, dupa ce compania a trecut printr-un proces de reorganizare in urma caruia au fost inchise 6 magazine. Linia de catering a ajuns la vanzari de 2,4 mil. euro, de peste doua ori mai mari fata de 2006, iar businessul fermier a generat incasari de 3,6 mil. euro, in scadere cu 20%, impact datorat secetei si alinierii la normele europene. La nivel de grup, CrisTim a raportat un profit operational de 10,5 mil. euro.
"Pentru 2008 ne propunem cresteri pe toate liniile de business, minim 10% pe mezeluri, 15% pe reteaua de magazine si 50% pe segmentul de catering", a mai spus Alexandru.
Vicepresedintele CrisTim spune insa ca anul 2008 se arata dificil din punct de vedere al cresterii businessului si al profitabilitatii, ca urmare a evolutiei pretului la materia prima si a fluctuatiilor cursului de schimb. De altfel, Radu Timis a declarat la inceput de an ca a pus in stand by un program de investitii de 8 mil. euro din cauza pierderilor generate de aprecierea euro, majoritatea creditelor contractate de CrisTim fiind in moneda europeana. "Managementul si controlul atent al cheltuielilor operationale va fi o directie prioritara in acest an", considera Alexandru, care apreciaza ca procesul de reorganizare al CrisTim in cinci linii de business va fi finalizat in acest an.
Industria mezelurilor, dominata de afaceri de familie infiintate de antreprenori locali, s-a aflat in ultimii ani in vizorul jucatorilor strategici, dar si a fondurilor de investitii. Nume precum Smithfield, Danish Crown, Vivatis sau Campofrio s-au aflat in "barca" cumparatorilor de-a lungul ultimilor ani, in timp ce atat Aldis, cat si CrisTim au recunoscut ca au purtat negocieri cu mai multe grupuri internationale. Cu toate acestea, in industria mezelurilor nu s-a incheiat pana in prezent nicio tranzactie, desi primele tatonari ale numelor mari de afara dateaza din 2004. Singurele tranzactii de pana acum au vizat producatorii de conserve din carne, grupul norvegian Orkla Foods platind aproape 10 mil. euro pe compania Ardealul din Covasna, in timp ce cehii de la Hame si-au trecut in portofoliu Romconserv Caracal si mai recent marca Antrefrig.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO