Companii

Cristian Cârstoiu, Digital Enablement and Chief Innovation Officer, EY Romania: Cred că România trebuie să se concentreze pe creşterea maturităţii şi a educaţiei forţei de muncă

Videoconferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie

Cristian Cârstoiu, Digital Enablement and Chief...

Autor: Ramona Cornea

23.06.2021, 10:47 115

Cristian Cârstoiu, Digital Enablement and Chief Innovation Officer, partener în cadrul EY Romania, crede că România trebuie să se concentreze pe creşterea maturităţii şi a educaţiei forţei de muncă.

”România trebuie să se concentreze pe creşterea maturităţii forţei de muncă şi a educaţiei pentru că este clar că ne aflăm acum în un război al talentelor. Fiecare ţară şi fiecare firmă vede acest lucru pe pielea ei, oamenii nu mai au aceeaşi loialitate faţă de firmă şi faţă de ţară pe care o aveau acum 15-20 de ani. Trebuie să ne concentrăm pe tot ceea ce înseamnă securitate cibernetică – aici este strâns legat de educaţia forţei de muncă, deci trebuie să avem o forţă de muncă care aduce plusvaloare. Un punct interesant va fi şi cel de etică în inteligenţa artificială, unul care va lua amploare”, a spus Cristian Cârstoiu în cadrul videoconferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie.

Ce a mai declarat Cristian Cârstoiu:

 

·         Dacă mă uit la cele 2 mld. euro investite în 2020, acea 61% scădere în investiţii totale – este interesant de corelat şi cu numărul de proiecte, care a avut o scădere de doar 27%. Practic, am scăzut de la 77 de proiecte în 2019 la 56 de proiecte în 2020.

 

·         Dacă luăm în considerare un trend din 2016 în care am avut o creştere susţinută a investiţiilor directe – am pornit de la 4,52 mil. euro în 2016 şi am ajuns la aproape 5,2 mld. euro în 2019, numărul proiectelor a scăzut în această perioadă de la 132 în 2016 la doar 78 în 2019, ceea ce înseamnă că valoarea medie a fiecărei investiţii a crescut la 34 de mil.euro la 66 mil.euro.

 

·         În 2020 ne aflăm cumva la nivelul de 2012 la nivel de investiţii directe, dar la nivelul lui 2016 în ceea ce priveşte investiţia totală – undeva la 35 mil. per proiecte. Acest lucru înseamnă că am reuşit să atragem investitori mai mari, ceea ce este foarte important, corelat şi cu crearea a mai multor locuri de muncă.

 

·         41% dintre investitorii străini consideră că atractivitatea a României se va îmbunătăţi în următorii ani, însă 59% consideră că nu se va schimba sau se va înrăutăţi, ceea ce trebuie să aducă întrebarea ”pe ce trebuie să ne axăm în continuare”. Vorbim aici despre economia digitală, despre automotive şi consumer industry.

 

·         66% dintre companii au planuri de investiţii faţă de 27% în 2020. Sunt câteva motive pentru care avem această creştere: am avut o rezilienţă mare a economiei, adică am avut una dintre cele mai mici scăderi din Europa şi a atras atenţia investitorilor, am gestionat relativ bine criza, nu am avut perioade de lockdown atât de stricte.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO