Companii

Cristaxi si Cobalcescu incearca sa tina pasul cu piata

06.07.2005, 20:06 97

Cristaxi si Cobalcescu, doi dintre principalii jucatori de pe piata taximetriei din Bucuresti, unde sunt acum aproape 10.000 de masini, au investit sau urmeaza sa investeasca milioane de euro in modernizarea parcului auto prin achizitionarea unor Dacii Logan sau a unor Renault Clio.

"Este un trend acum pe piata taximetriei din Bucuresti pentru schimbarea parcului auto pentru ca un autoturism nou si un sofer care sa vorbeasca atent cu clientul au devenit foarte importante pe o piata care in ultimii doi ani s-a dublat din punct de vedere al autorizatiilor", spune Ilie Anghel, presedintele si actionarul majoritar al Cristaxi, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata taximetriei bucurestene cu un parc de aproape 1.000 de autoturisme.

Conform datelor jucatorilor din piata, numarul autorizatiilor pentru taximetrie aproape s-a dublat in ultimii trei ani, ajungand la 9.500 fata de 5.500 in 2003.

Anghel, care este si unul dintre membrii fondatori ai Camerei Taximetristilor din Romania, spune ca exista o initiativa de modificare a Legii taximetriei prin care companiile noi care vor sa intre pe piata taximetriei nu va trebui sa aiba autoturisme mai vechi de trei ani de la momentul inregistrarii acestora pentru taximetrie.

"La baza acestei modificari stau atat modelul european cat si cel american unde un autoturism mai vechi de trei ani nu poate opera in taximetrie. Daca vrei sa te apuci de aceasta afacere nu trebuie sa ai masini foarte vechi", sustine Anghel. El spune ca a achizitionat recent 250 de autoturisme Renault Clio. Dan Trusca, directorul de exploatare al diviziei de taxi din cadrul companiei Auto Cobalcescu, spune ca societatea isi va schimba intregul parc auto de 500 de masini pana la sfarsitul acestui an.

"Pretul pe kilometru in Bucuresti (n.r. - 0.9-1,2 lei noi) este destul de mare, iar clientii cer din ce in ce mai mult servicii de calitate. Trebuie sa schimbam parcul auto pentru a tine pasul cu competitia", spune Trusca. El nu stie la cat se va ridica intreaga investitie pentru inlocuirea celor 500 de autoturisme Dacia berline, dar spune ca acestora le vor fi luate locul de Dacia Logan si de Renault Clio. Compania si-a schimbat recent o parte a parcului auto cu Renault Clio. Pe piata taximetriei bucurestene au intrat in ultimii doi ani noi jucatori de dimensiuni mai mici - operatorul de curse de calatori cu autocarul Touring Eurolines - dar si mai mari: Fly Taxi, o companie detinuta de un grup de investitori autohtoni cu un parc de autoturisme Peugeot care a castigat in urma cu aproape un an licitatia pentru oferirea de servicii pentru Aeroportul International Henry Coanda.

Licitatia a fost contestata la vremea respectiva de cativa jucatori din piata. Ulterior, Fly Taxi si-a triplat parcul auto de la 70 la 200 de autoturisme in urma unei investitii de aproape 3 milioane de euro.

Piata taximetriei din Bucuresti are o valoare anuala de circa 30 de milioane de euro si este dominata de Cristaxi, Cobalcescu, Rodell, Taxi 2000 si Fly Taxi.

Numarul autorizatiilor pentru activitatea de taximetrie in Bucuresti a fost blocat pentru o perioada de timp la 8.000, dar exista in continuare dispute pe marginea oportunitatii majorarii actualei flote de taximetre in Bucuresti.

stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO