♦ Băuturile alcoolice şi mai ales cele nonalcoolice au fost categoriile mari care au susţinut creşterea vânzărilor FMCG cu 7,5% anul trecut ♦ La bunuri alimentare avansul a fost în linie cu piaţa, pe când la produse nonalimentare plusul e aproape la jumătate.
Vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 7,5% anul trecut, un ritm ceva mai lent decât în 2020, când avansul sărea de 10%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen.
Anul trecut, evoluţia pozitivă a fost susţinută în primul rând de o creştere a volumelor de vânzări (6%), dar, într-o mai mică măsură, şi de avansul preţurilor (1,5%). Datele Nielsen arată că în 2021 preţurile au crescut şi au influenţat „pozitiv“ evoluţia pieţei FMCG, în contextul în care în anul anterior acelaşi indicator era pe minus cu 1,4%.
„După un avans de 5,6% în 2021, economia României este aşteptată să crească cu circa 4,5% în acest an. În acelaşi timp, inflaţia va depăşi 10% în prima jumătate a anului, iar costurile foarte mari cu energia afectează deja în egală măsură industriile locale şi bugetele personale“, spun reprezentanţii Nielsen.