Companii

Creşterile de preţuri din 2021 au influenţat deja comportamentul de consum: Românii au căutat oferte în online, au mers mai des în magazinele de discount şi s-au orientat către produse mai ieftine şi către mărci private

ANALIZĂ

Creşterile de preţuri din 2021 au influenţat deja...

Autor: Cristina Roşca

22.02.2022, 16:30 420

♦ Băuturile alcoolice şi mai ales cele nonalcoolice au fost categoriile mari care au susţinut creşterea vânzărilor FMCG cu 7,5% anul trecut ♦ La bunuri alimentare avansul a fost în linie cu piaţa, pe când la produse nonalimentare plusul e aproape la jumătate.

Vânzările de bunuri de larg con­sum au crescut cu 7,5% anul trecut, un ritm ceva mai lent decât în 2020, când avan­sul sărea de 10%, arată o ana­li­ză a companiei de cerceta­re de piaţă Nielsen.

Anul trecut, evoluţia pozitivă a fost susţinută în primul rând de o creştere a volumelor de vânzări (6%), dar, într-o mai mică măsură, şi de avansul preţurilor (1,5%). Datele Nielsen arată că în 2021 preţurile au crescut şi au influenţat „pozitiv“ evoluţia pieţei FMCG, în contextul în care în anul anterior acelaşi indicator era pe minus cu 1,4%.

„După un avans de 5,6% în 2021, eco­no­mia României este aşteptată să crească cu circa 4,5% în acest an. În acelaşi timp, in­flaţia va depăşi 10% în prima jumătate a anu­lui, iar costurile foarte mari cu energia afec­tează deja în egală măsură industriile lo­cale şi bugetele personale“, spun repre­zentanţii Nielsen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO