Comerţul online, aflat pe un trend ascendent în ultimii ani, a înregistrat creşteri majore anul trecut pe fondul faptului că pandemia i-a determinat pe oameni să comande îşi achiziţioneze mai multe produse online. Industria de curierat, unul dintre câştigătorii acestei crize, a fost nevoită să facă faţă volumelor mari înregistrate anul trecut, care au adus creşteri semnificative ale afacerilor.
PiaÅ£a locală de curierat se apropie de 5 mld. lei pe fondul creÅŸterii comerÅ£ului online, conform estimăÂriÂlor ZF pe baza datelor din piaţă.
„TendinÅ£a de creÅŸtere a e-commerce-ului se va păstra ÅŸi în 2021, iar pentru România credem că există un mare potenÅ£ial ÅŸi vom vedea tot mai multe afaÂceri online care vor dori să se dezvolte la nivel inÂterÂnaÂÂÅ£ional“, spune Oana Mandicescu, director coÂmerÂcial al DHL Express România, una dintre cele mai mari companii de curierat.
Companii precum FAN Courier, Urgent Cargus, DHL ÅŸi GLS au înregistrat creÅŸteri ale afacerilor de circa 20% pentru anul trecut. Dar au existat ÅŸi dublări ale afaÂcerilor, cum a fost cazul comÂpaÂniei de curierat Sameday, controlată de eMAG.
Dacă în anul 2021 trendul se va menÅ£ine pozitiv, vaÂloarea pieÅ£ei locale ar putea depăşi 5 mld. lei, mergând chiar către afaceri cumulate de 5,5 mld. euro.