Companii

Crestere de 75% pentru producatorul Ariston si Indesit

07.02.2003, 00:00 56

Merloni Elettrodomestici Romania, filiala locala a producatorului italian de produse electrocasnice Indesit sau Ariston, a realizat anul trecut vanzari de peste 21 de milioane de euro, in crestere cu 75% fata de anul precedent. Valoarea reprezinta aproape dublu fata de cresterea de 40% estimata de catre oficialii companiei la jumatatea anului trecut.
"Cresterea peste estimari s-a datorat in principal retelelor de magazine specializate de produse electronice si electrocasnice. Acestea au promovat sisteme de vanzari pe credit care s-au bucurat de succes pe piata", a declarat Mugurel Nicolae, director de marketing la Merloni Elettrodomoestici Romania.
Potrivit acestuia, cresterea numarului de produse vandute a fost anul trecut de 53%. "Aceasta (cresterea valorica mai mare decat cea de volum-n.red.) inseamna ca o parte dintre clientii nostri s-au orientat catre produse mai scumpe, care inglobeaza tehnologii mai sofisticate", a mai spus Nicolae.
Pentru acest an, Merloni estimeaza pe piata romaneasca o crestere a numarului de produse electrocasnice vandute de 40%. Compania detine, potrivit propriilor estimari 14% din piata romaneasca de produse electrocasnice.
"Ariston, marca de lux a grupului nostru reprezinta 2% din piata romaneasca de electrocasnice, in timp ce Indesit, marca destinata segmentului de mijloc, reprezinta 12%", crede oficialul Merloni.
Cea mai puternica prezenta a marcilor Merloni pe piata romaneasca de electrocasnice este in segmentul masinilor de spalat, unde Indesit detine locul doi, cu 20%.
Alaturi de retelele de magazine specializate in vanzarea de produse electronice si electrocasnice (Flanco, Altex, Domo), cote importante din vanzarile de produse Merloni sunt detinute de retelele internationale prezente in Romania (Metro, Carrefour, Selgros), dar si de dealerii independenti.
Pe piata romaneasca a produselor electrocasnice, estimata la peste 700.000 de unitati, se regasesc toti marii jucatori mondiali in domeniu. Astfel, grupul american Whirlpool detine pozitia de lider in segmentul masinilor de spalat. Suedezii de la Electrolux sunt lideri in segmentul de aragazuri, mai ales ca detin o fabrica la Satu Mare. Al treilea mare segment al pietei de "white goods" (produse albe), frigiderele si echipamentele frigorifice, este dominat de producatorul local Arctic, care detine aproape jumatate din piata. Acesta a fost cumparat anul trecut de catre producatorul turc Arcelik, cel care detine marca Beko, o alta marca importanta pe piata romaneasca. Alte marci precum cele detinute de grupul german Bosch-Siemens, cele coreene LG, Daewoo sau marcile est europene Polar sau Gorenje, detin la randul lor pozitii importante pe anumite segmente ale pietei romanesti de electrocasnice.
Infiintat in anul 1975, grupul italian Merloni Elettrodomestici SpA ocupa, in momentul de fata, locul trei pe piata de produse electrocasnice din Europa. La nivel mondial, vanzarile Merloni au fost anul trecut de aproape 2,5 miliarde euro, in crestere cu peste 26% fata de 2001. Profitul brut a crescut in aceeasi perioada cu peste 45% fata de anul 2001, pana la aproape 140 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO