Companii

Cramele Recas: Restrangem marcile pe care le vindem pentru a reduce confuzia in randul consumatorilor

Cramele Recas: Restrangem marcile pe care le vindem pentru a reduce confuzia in randul consumatorilor

Rares Marinescu, director general al Cramele Recas Group

05.08.2008, 19:22 138

Cramele Recas, unul dintre principalii producatori de vin, are in derulare un proces de restructurare a portofoliului de produse, ceea ce uniformizeaza vanzarile la nivelul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), dar rezolva si problemele rupturilor de stoc.
"Aveam foarte multe produse din game diferite, cu etichete diferite care intr-o proportie de 80% aveau aceeasi adresabilitate. Prima data am constientizat acest lucru pe segmentul vinurilor premium. Ne-am dat seama ca avem 17 etichete, ceea ce era un foarte mare dezavantaj pentru ca in unele restaurante din Bucuresti aveam o parte din etichete, in altele o alta parte. Practic, nu era un efort concentrat, astel incat consumatorul sa se intalneasca cu acelasi produs in toate punctele de vanzare cu acelasi nivel de servicii", a spus Rares Marinescu, director general al Cramele Recas Group.
Astfel, pe segmentul premium portofoliul a fost redus de la 17 produse la 6 in prezent, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie lansat un al saptelea. Reducerea numarului de produse, spune Marinescu, rezolva si problema rupturilor de stoc caracteristica jucatorilor din industrie cu un portofoliu mare.
"In momentul in care faci vinuri doar din plantatia ta si nu folosesti alte mijloace exista problema unor rupturi de stoc pe care nu o poti rezolva pentru ca nu ai materia prima necesara. Iar riscul este cu atat mai mare cu cat productia este rupta in 17 coduri. In cazul reducerii portofoliului, stocurile sunt mai mari, deci ai continuitate mai buna", spune Marinescu.
Anul acesta, vanzarile Recas in HoReCa sunt estimate la circa 40% din volumul total, in timp ce inainte de 2005 acestea erau sub 5%. Si pe celelalte segmente de pret Recas si-a revizuit portofoliul, existand si produse care au fost inlocuite. Marea majoritate a schimbarilor au fost deja facute, urmand ca in urmatorii doi ani sa mai fie facute "mici modificari".
"Pe segmentul entry-level avem gamele Schwaben Wine, Castle Rock Recas si V - Legend of Transylvania, respectiv 19 coduri, in conditiile in care am plecat de la 26-27", spune reprezentantul Cramele Recas.
Modificarea portofoliului unui producator de vin se deruleaza pe o perioada de timp mai lunga deoarece orice decizie in acest sens nu se poate pune in aplicare decat la finalul recoltei.
"Recolta din 2007 a fost cea mai buna din ultimii cinci ani, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ. La ora actuala avem 800 de hectare de vie din care pe rod sunt aproape 600 de hectare. Am inceput inca din 2000 sa defrisam suprafatele de vita-de-vie de calitate slaba. Spre exemplu am renuntat complet la Cadarca, insa procesul este foarte lung, foarte costisitor. Estimam o crestere spectaculoasa a volumului de vin pe care il putem pune in vanzare abia in 2010", spune Marinescu.
Din punctul de vedere al volumului cele mai bine vandute branduri sunt Schwaben Wine, V - Legend of Transylvania si Castle Rock. Din punctul de vedere al valorii, Schwaben Wine si V - Legend of Transylvania sunt sensibil egale.
In momentul in care actionarii actuali au preluat Cramele Recas prima incercare a fost de a vinde pe piata interna insa mediul de afaceri si cadrul legislativ din acea perioada au orientat compania pe pietele externe. Acestea au constituit o prioritate pana in 2004, cand cursul de schimb a devenit neprielnic exportatorilor. Astfel daca in 2004 80% din vanzari mergeau la export, in prezent acestea genereaza numai 30-40% din rulajul anual. Cele mai importante destinatii de export ale Recas sunt SUA, Marea Britanie, Tarile Scandinave, Asia de Sud-Vest. La export Recas ar putea vinde 2,5-3 mil de sticle, in timp ce vanzarile pe piata inetrna sunt estimate la 3,5 mil. sticle. "Ne intereseaza foarte mult piata din Romania pentru ca in ultimii doi ani ne-am vandut toata recolta de la un an la altul. In aceste conditi, cea mai inteleapta decizie din punctul de vedere al managementului este de consolidare a pozitiei pe piata interna pentru ca valoarea companiei creste foarte mult datorita cresterii valorii brandurilor", spune Marinescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO