Companii

Cotnari: vanzari cu 20% mai mari in restaurante

01.11.2006, 18:02 51

Producatorul de vinuri Cotnari, unul dintre primii cinci jucatori din piata, a inregistrat o crestere de 20% a vanzarilor pe segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante) din Capitala, in primele noua luni ale acestui an, fata de aceeasi perioada din 2005.
Targetul de vanzari stabilit de Cotnari pe piata din Capitala (retail si HoReCa) este de 1,2 milioane de sticle in acest an, adica circa 12% din vanzarile totale.
"Din cele 1,2 milioane de sticle care vor fi vandute in Bucuresti in acest an, doar 40% vor fi vandute prin HoReCa", a spus Marius Socarici Lovisteanu, directorul de vanzari HoReCa pentru Bucuresti al companiei Cotnari.
Cotnari a inregistrat in primele noua luni din acest an o cifra de afaceri de 50 mil. lei (14,2 mil. euro), in crestere cu 23% fata de aceeasi perioada a anului precedent si estimeaza ca pana la sfarsitul acestui an va avea o cifra de afaceri de 80 mil. lei (22,4 mil. euro), fata de 65 de milioane cat a inregistrat in 2005.
"In primele noua luni ale anului am vandut 7,2 milioane de sticle si estimam ca pana la sfarsitul acestui an vom vinde intre 9 si 9,5 milioane de sticle de vin", a declarat Laurentiu Anghel, directorul de marketing al companiei.
Potrivit reprezentantilor companiei, ponderea vanzarilor din HoReCA va creste de anul viitor in detrimentul celor realizate prin retail. "In 2007 va exista o descrestere pe segmentul de retail, in timp ce numarul restaurantelor va creste. In plus exista o disponibilitate mai mare a consumatorului sa cumpere vinuri din restaurante", a declarat directorul de vanzari HoReCa Bucuresti al companiei Cotnari.
Reprezentantii Cotnari spun ca principalii factori care influenteaza scaderea vanzarilor de vin din retail sunt cresterea nivelului de trai, timpul limitat si distantele lungi pe care consumatorul le parcurge pana la un supermarket.
O alta tendinta recenta este cresterea numarului de retele de restaurante din Bucuresti, astfel de retele fiind create de restaurante ca Tratoria, Comfort, CityGrill, La Mama sau Casa Iancului. Pe piata din Capitala vinul Cotnari este distribuit in 600 de restaurante, prin intermediul a trei distribuitori principali, Target Media International, D.P.VIAIPI si Mega Ditribution.
Lovisteanu a mai spus ca gusturile consumatorilor romani in materie de vinuri se vor rafina in timp. "Pe pietele europene, tendinta de consum este spre vinurile seci si demiseci, tendinta care se va manifesta in timp si in Romania. Nu este o schimbare care sa se intample exploziv, gusturile se schimba in timp, iar o parte din consumatorii de vinuri dulci din Romania vor trece la cele seci", a mai spus Lovisteanu.
In 2005, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 65 de milioane de lei (17 mil. euro), in crestere cu 20% fata de 2004. Profitul net a fost de 2,6 mil. lei (0,7 mil. euro). Tot anul trecut compania a vandut peste 8,4 milioane de sticle de vin, adica in jur de 6,2 milioane de litri.
Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut la circa 350 de milioane de euro, conform datelor furnizate de Patronatul National al Viei si Vinului (PNVV), principalii jucatori fiind Murfatlar Romania, Cotnari, Vincon Vrancea si Jidvei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO