Companii

Cotnari aloca 4 mil. euro pentru retehnologizare

04.11.2005, 14:19 19

Producatorul de vinuri Cotnari, unul dintre primii patru jucatori din piata, a anuntat ca va derula anul viitor un program de investitii de peste 4 milioane de euro pentru retehnologizarea liniilor de prelucrare si imbuteliere a vinului, in urma unui proiect Sapard.

"In acest domeniu, e mai greu sa investesti 4 milioane de euro singur, asa ca am decis sa aplicam pentru un fond Sapard, mai ales ca in ultima vreme accesarea unor astfel de fonduri a devenit mai usoara", a declarat Laurentiu Anghel, director de marketing al Cotnari. Jumatate din valoarea proiectului va fi acoperita din surse proprii.

Anghel a precizat ca investitia va permite atat cresterea capacitatilor de productie, cat si alinierea la standardele Uniunii Europene.

Oficialii Cotnari au mai spus ca proiectul de retehnologizare care se va derula in 2006 reprezinta cea mai mare investitie din ultimii ani. Valoarea totala a investitiilor realizate in acest an este de 1,5 milioane de euro si a vizat in special replantarile de vie, achizitiile de masini si utilaje, dar si proiectele de infrastructura.

In primul semestru al acestui an, Cotnari a inregistrat o cifra de afaceri de 24,2 milioane de lei (6,6 mil. euro), in crestere cu 57% fata de aceeasi perioada din 2004.

Pentru tot anul, compania mizeaza pe o cifra de afaceri de 50 de milioane de lei (13,6 mil. euro) si un profit de 3,2 milioane de lei (870.000 de euro), fata de 2,6 milioane de lei, la sfarsitul anului trecut. In perioada ianuarie-iunie, compania a vandut 4,3 milioane de sticle, iar pana la sfarsitul acestui an estimeaza ca vanzarile vor ajunge la 9 milioane de sticle.

Anul trecut, Cotnari a trecut printr-o etapa de schimbare a strategiei in ceea ce priveste distributia, fapt ce a dus in prezent la acoperire nationala.

"Anul acesta am pus accent pe segmentul HoReCa organizand promotii, degustari si fidelizari pe acest segment", a mai spus Anghel.

In luna iunie, compania a lansat pe piata o gama noua de produse destinata in principal acestui segment. Denumita "Selectie de vinuri albe", gama cuprinde Chateau Cotnari (sec), Blanc Cotnari (demisec), Grasa de Cotnari 2000 (dulce) si Busuioaca de Moldova (dulce). Pretul mediu al unei sticle de Cotnari este in jur de 2-2,2 euro (70.000-80.000 de lei).

Cotnari este unul dintre producatorii de vinuri a caror productie de struguri nu a fost afectata in acest an, reprezentantii anuntand o recolta de 10 milioane de kilograme de struguri, de pe cele 1.300 ha de vita de vie pe care le detine. Datorita rezultatelor bune din acest an, compania a anuntat ca nu va creste pretul la vin pana in luna octombrie a anului viitor.

Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut, conform datelor furnizate de Organizatia Nationala Interprofesionala Vitivinicola (ONIV), la circa 310 milioane de euro, principalii jucatori fiind Murfatlar Romania, Cotnari, Vincon Vrancea si Jidvei, alaturi de care exista o serie de jucatori de dimensiuni mai mici precum Vinterra International, Halewood Romania, Vinia Iasi, Vinarte si Cramele Recas. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO