Pandemia de Covid-19 a adus o serie de schimbări în comportamentul de consum al românilor, de la plata mai frecventă cu cardul, la achiziţii mai multe online. Loc de schimbare există încă, spune Costin Moga, sector head retail and services ING România.
„Cash-ul va continua să reprezinte cu un procent important în tranzacţii, chiar dacă, începând cu anul trecut, am constatat o scădere a ponderii acestui tip de operaţiuni.“ Mai exact, dacă la începutul lui 2020 raportul era de 65% plată numerar şi 35% plată cu cardul, spre final de an diferenţa dintre cele două s-a mai redus, raportul ajungând la 60%-40%“, a spus executivul ING în cadrul conferinţei ZF Retail.
„În cazul ING însă, am constatat o inversare a trendului, astfel că trazacţiile cu cardul au surclasat retragerile de numerar şi au ajuns să reprezinte de 53% la finalul anului trecut. Cash-ul va exista în continuare, însă, dacă ne uităm la ce spune statistica Eurostat, vedem că 85% din persoanele din România cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani accesează internetul, dar doar 35% cumpără online.“