Companii

Contzilla.ro: Simplificarea înfiinƫării şi închiderii firmelor, eliminarea unor registre şi documente obligatorii, fluidizarea decontării concediilor medicale şi alte măsuri propuse de Ministerul Economiei pentru debirocratizarea activităƫii firmelor

Contzilla.ro: Simplificarea înfiinƫării şi...
07.09.2021, 14:37 251

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a publicat pe data de 6 septembrie 2021 un memorandum care conƫine o listă de măsuri concrete prin care firmele din România urmează să fie degravate de o serie de aspecte birocratice.

În total sunt 26 de măsuri, cu impact direct asupra obligaƫiilor pe care le au în prezent firmele şi se referă la urmatoarele aspecte:

♦ Fluidizarea procedurii de decontare a indemnizaţiilor aferente concediilor medicale

♦ Scutirea de sancţiuni pentru microîntreprinderi şi corelarea birocraţiei cu talia firmei

♦ Eliminarea analizei de risc la securitate fizică

♦ Eliminarea obligaţiei declarării sediilor secundare la ANAF, obţinerea CIF pentru puncte de lucru şi plata diferenţiată a impozitului pe venitul din salarii

♦ Eliminarea obligativităţii tranzacţiilor firmelor prin contul de trezorerie în relaţia cu instituţiile statului

♦ Eliminarea deductibilităţii limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme

♦ Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului

♦ Eliminarea declarării posturilor vacante la ANOFM

♦ Simplificarea şi digitalizarea procedurii de înfiinţare a firmelor

♦ Simplificarea închiderii firmelor

♦ Creşterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligaţia de dotare cu cititoare de card – POS

♦ Eliminarea procurii notariale necesare în îndeplinirea obligaţiilor declarative

♦ Eliminarea declarării reducerilor comerciale

♦ Eliminarea obligaţiei privind păstrarea contractelor individuale de muncă la punctele de lucru din legislaţia de reducere a muncii la negru

♦ Eliminarea sancţiunilor pentru lipsa Registrului Unic de Control (RUC)

♦ Revizuirea legislaţiei privind casele de marcat

♦ Modificarea tuturor actelor normative care reglementează procedurile de autorizare, avizare, licenţiere.

♦ Actualizarea legislaţiei prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri

♦ Simplificarea accesului angajatorilor la obţinerea subvenţiei de şomaj

♦ Modificarea legislaţiei privind starea de inactivitate şi înscrierea inactivităţii în cazierul fiscal al contribuabililor

♦ Adăugarea si actualizarea codurilor CAEN conform nevoilor şi solicitărilor mediul antreprenorial

♦ Modificarea legislaţiei privind drepturile de autor în privinţa organismelor de gestiune colectivă

♦ Simplificarea regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRC

♦ Eliminarea Registrului de Evidenţă Fiscală în format fizic pentru persoanele juridice

♦ Mutarea obligativităţii înregistrării contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal

♦ Eliminarea Registrului entităţilor/unităţilor de Cult - condiţie pentru deductibilitatea sponsorizării din impozit.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO