Companii

Contzilla.ro: Cererile pentru şomaj tehnic pe aprilie se pot depune începând cu 1 mai

Contzilla.ro: Cererile pentru şomaj tehnic pe aprilie se...
30.04.2020, 16:42 2193

Începând cu 1 mai 2020 angajatorii pot depune solicitările pentru recuperarea indemnizaƫiilor de şomaj tehnic acordate angajaƫilor.

Este important de menƫionat câteva aspecte practice care trebuie avute în vedere la completarea cererilor de şomaj tehnic:

► persoanele pentru care se face solicitarea către AJOFM trebuie să fie angajate cu contracte individuale de muncă

► pe perioada pentru care se face solicitarea, aceste contracte trebuie să fie suspendate în baza art. 52 alin.1 lit c) din Codul Muncii (în cazul întreruperii sau reducerii temporare a activităţii, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare)

► Cuantumul indemnizaţiei care se plăteşte din bugetul asigurarilor pentru somaj este egală cu 75% din salariul de baza corespunzator locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut. Câştigul salarial mediu brut conform legii este de 5.429 lei. Indemnizaƫia plătită din bugetul asigurarilor pentru şomaj nu poate fi mai mare de 4.072 lei (indemnizaƫie brută).

► Dacă bugetul angajatorului permite, indemnizaţia poate fi suplimentată de angajator cu suma până la diferenƫa de până la minimum 75% din salariul de baza corespunzaător locului de muncă ocupat.

► Sumele solicitate din bugetul asigurărilor pentru şomaj se plătesc de către AJOFM în contul angajatorului, deschis la o bancă comercială, indicat în cerere, în termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. In termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor, angajatorii trebuie să plătească indemnizaƫiile nete salariaƫilor.

► Este important ca datele de contact ale firmei din documentaţie să fie corecte şi complete pentru a putea fi contactaţi reprezentanţii, în caz de nevoie;

► Contul IBAN al societăţii trebuie să fie corect, lizibil şi să fie activ;

► Documentele vor fi semnate doar de reprezentantul legal/administrator (olograf sau semnatură electronică);

► În mod excepţional documentele pot fi semnate de o terţă persoană desemnată de reprezentantul legal prin procură notarială pentru relaţia cu AJOFM;

► Documentaţia se transmite o singură dată prin aplicaţia aici.gov.ro.

 
 
 
 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO