Companii

Consumul privat „duduie“, evoluţia din 2021 fiind a doua cea mai bună din ultimii 14 ani. Cum va influenţa inflaţia apetitul de cumpărături al românilor în 2022?

Consumul privat „duduie“, evoluţia din 2021 fiind a...

Autor: Cristina Roşca

06.01.2022, 18:00 200

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indi­cator pentru consumul privat, a crescut în primele zece luni din 2021 (cele mai recente date), în serie bru­tă, cu 11,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Aceasta este a doua cea mai bună evoluţie de după 2008, fiind de­păşită doar de performanţa con­sumului din 2006, de 13,5%.

Anul 2021 a fost al doilea an consecutiv marcat de pandemia de COVID-19, care a lovit în plin în­treaga lume în primăvara lui 2020. Totuşi, evoluţia pozitivă a consu­mului privat poate fi explicată printr-o serie de factori. Pe de-o parte, baza de pornire (2020) a fost joasă, mai ales în lunile de lockdown, când oa­menii au fost precauţi în achiziţii. În al doilea rând, unele domenii precum moda, spre exemplu, au fost afectate pe tot parcursul anului trecut de pandemie, aşa că 2021 a reprezentat un prim pas către revenire. A contat şi faptul că au existat mulţi bani în pia­ţă care au mers către consum, către achiziţii de alimente, electro­cas­nice şi mobilă, apetitul românilor rotunjind conturile retailerilor de aproape orice fel. Nu în ultimul rând, inflaţia - o problemă tot mai presantă în semestrul secund din 2021 - se vede şi ea în consumul privat, care ia în calcul atât expansiunea retai­lerilor, cât şi creşterile de preţuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO