Companii

Consolidarea in Romania a Air France-KLM pune problema unor noi curse, din Transilvania

Consolidarea in Romania a Air France-KLM pune problema unor noi curse, din Transilvania

Alexandru Dobrescu, country manager al Air France-KLM Romania: Avem un mix bun intre calatorii de business si cei de leisure. Nu putem insa sa facem o diferentiere clara intre acestia, avand in vedere ca pasagerii de business din Romania sunt mai greu de observat, neexistand inca radacini pe aceasta piata.

12.10.2007, 15:41 88

"Studiem zona Transilvania dar inca nu stim care va fi optiunea. Aceste zboruri nu pot fi introduse mai devreme de sezonul de vara al anului viitor", a spus Alexandru Dobrescu, country manager al Air France-KLM Romania.
Dobrescu a devenit contry manager al AFKLM in luna aprilie a acestui an, dupa ce procesul de fuziune a celor doua companii s-a realizat si la nivel local. In acel moment Rodolphe Lenoir, pana atunci country manager al Air France Romania, si-a mutat biroul la Budapesta pentru a coordona activitatea comerciala a AFKLM pentru tarile est-europene, potrivit informatiilor aparute in Business Magazin.
Astfel, in acest an operatorul aerian a ajuns la o cota de piata de circa 20% pe piata din Romania, ocupand locul doi dupa TAROM, potrivit propriilor estimari.
Air France-KLM are un grad de ocupare mediu de peste 80% pe cursele in si dinspre Romania, analizand si marirea frecventei catre Amsterdam sau Paris.
"Gradul de incarcare pe ruta Bucuresti-Amsterdam era deja foarte ridicat, asa ca nu putem vorbi decat de o crestere intre 2% si 2,5%. La Air France este un loc de crestere ceva mai mare. Oricum, transportam peste 150.000 de pasageri anual atat dinspre Bucuresti catre Paris, cat si dispre Bucuresti catre Amsterdam", precizeaza Dobrescu.
Traficul pe ruta Bucuresti-Paris a inregistrat anul trecut o crestere de circa 15%, evolutia pozitiva continuand si in primele luni ale acestui an.
Ultima frecventa introdusa de companie pe ruta Bucuresti-Paris dateaza din 2005, cand compania si-a majorat si capacitatea pe aceasta ruta, inlocuind aeronavele Boeing 737 cu Airbus 320. Air France opereaza acum, in code share cu TAROM, cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei sunt operate de Air France si doua de compania nationala), in timp ce KLM are trei zboruri zilnice dinspre capitala Romaniei catre cea a Olandei.
Atat aeroportul din Paris, cat si cel din Amsterdam sunt aeroporturi de tranzit, astfel ca o mare parte dintre pasageri aleg sa zboare cu Air France-KLM nu numai pentru destinatii din Franta sau Olanda.
"Peste 70% dintre pasagerii care isi incep calatoria in Romania zboara catre diferite orase din Europa, indiferent de scopul calatoriei lor. Restul de 30% se indreapta catre destinatii din America, Orientul Mijlociu sau Asia", spune Dobrescu.
Noile curse pe care le are in vedere compania nu sunt orientate numai asupra altor zone din Romania, reprezentantii AFKLM analizand si potentialul altor orase din Franta.
"In Olanda nu mai sunt alte orase in afara de Amsterdam care ar avea potential, insa in ceea ce priveste Franta ne uitam si la alte posibile destinatii", precizeaza Dobrescu.
Desi piata aeriana din Romania are o crestere constanta de la an la an, aceasta are de recuperat pe mai multe planuri pentru a ajunge la nivelul tarilor din regiune. Un aspect al acestei caracteristici ar putea fi ponderea vanzarilor on-line.
"In Romania numarul de bilete vandute on-line este in crestere, insa ca volum este timid comparativ cu vecinii nostri", spune Dobrescu. El adauga ca pe rutele in si dinspre Romania compania inregistreaza atat trafic de business, cat si de leisure, fiind insa destul de greu de facut o separare exacta.
"Avem un mix bun intre calatorii de business si cei de leisure. Nu putem insa sa facem o diferentiere clara intre acestia, avand in vedere ca pasagerii de business din Romania sunt mai greu de observat, neexistand inca radacini pe aceasta piata. De exemplu, cei care calatoresc pentru afaceri nu isi iau intotdeauna un bilet care sa le ofere flexibilitate. Aceasta mentalitate e mai putin prezenta in Romania, astfel ca un numar mare de oameni de afaceri aleg in general biletul cel mai ieftin, care este de obicei si mult mai restrictiv", precizeaza Dobrescu.
Piata aeriana de linie regulata va ajunge in acest an la circa 360 de milioane de euro, fata de 305 milioane de euro anul precedent, potrivit IATA Romania (International Air Transport Association). Aceasta valoare a vanzarilor este contorizata prin sistemul BSP (Billing Settlement Plan) al IATA, prin care se realizeaza peste 80% din vanzarile companiilor aeriene.
"Piata din Romania creste cu circa 15-20%. Este clar ca exista oameni care calatoresc mai frecvent in interes de afaceri si ca multa lume a inlocuit autocarul cu avionul pentru vacante, dar mai e inca loc de crestere", precizeaza Dobrescu.
Principalii jucatori de pe piata aeriana de linie regulata din Romania sunt, in afara de AFKLM, TAROM, Carpatair, Lufthansa, Austrian Airlines, Malev sau British Airways.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO