Companii

Conpet a transportat la fel de mult titei

17.06.2003, 00:00 39

Transportatorul de titei si produse petroliere Conpet Ploiesti a inregistrat pe primul trimestru al acestui an o cifra de afaceri de circa 12 mil. $, valoare similara cu cea de anul trecut. Compania, in prag de fuziune cu Petrotrans, va finaliza in acest an modernizarea sistemului de transport.
Conpet are o cifra de afaceri anuala de 50 mil. $, insa aceasta ar putea creste dupa fuziunea cu Petrotrans.
Reteaua de conducte administrate in prezent de catre Conpet Ploiesti este de aproximativ 4.700 km, prin care transporta 7-8 mil. tone de titei si produse petroliere pe an. #leadend#Dupa fuziunea Conpet cu Petrotrans, prevazuta sa aiba loc in acest an, Conpet ar putea prelua in administrare inca circa 1.700 km de conducte.
"Asteptam concluziile auditului privind fuziunea cu Petrotrans. Probabil, vom face o reevaluare  sa vedem cate conducte de la Petrotrans sunt operationale, altele vor fi conservate. Vom avea mai multe intalniri pe aceasta tema (n.red. - a fuziunii) pentru a lua in calcul mai multe variante si pentru a putea face o proiectie pentru acest an", explica Petre Petrescu, directorul general al Conpet Ploiesti.
Ministerul Industriilor si Resurselor (MIR), actionar majoritar la Conpet si Petrotrans, a anuntat inca de anul trecut ideea fuziunii celor doua companii in vederea formarii unui transportator comun de titei si produse petroliere. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) intentioneaza sa privatizeze in acest an Petrotrans in sensul formarii unui operator feroviar privat, dupa ce in prealabil vor fi transferate activele din domeniul public al statului (conducetele de transport) la Conpet.
Petrotrans este detinuta in proportie de 100% de stat prin intermediul MIR. Actiunile Conpet Ploiesti sunt impartite de MIR (77,6%), SIF Muntenia (9,5%), restul fiind in posesia altor actionari, potrivit ultimelor informatii disponibile.
In paralel, Conpet conntinua programul de modernizare al sistemului de transport petrolier, finantat din surse interne si ale Bancii Mondiale.
 "Am accelerat derularea programului de modernizare a intregului sistem de transport petrolier, pe care speram sa-l finalizam in acest an", spune Petrescu.
Potrivit acestuia, programul este finantat cu aproximativ 64 mil. $ de catre Banca Mondiala, in timp ce componenta interna de finantare este de circa 70 mil. $.
Potrivit site-ului Bancii Mondiale, programul are in vedere, printre altele, elaborarea si implementarea unui program de restructurare si dezvoltare a companiei, organizarea si retehnologizarea operatiunilor sale . De asemenea, vizeaza modernizarea si automatizarea sistemelor de transport al petrolului brut, inclusiv inlocuirea a circa 300 km de conducte corodate si instalarea unui sistem SCADA si de telecomunicatii. Antreprenorul general pentru instalarea sistemului SCADA este grupul elvetiano-suedez ABB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO