Companii

Companiile farmaceutice au cele mai bune rezultate din economie: A&D Pharma a raportat vanzari in crestere cu 33%, la 150 mil. euro in trimestrul I

Companiile farmaceutice au cele mai bune rezultate din economie: A&D Pharma a raportat vanzari in crestere cu 33%, la 150 mil. euro in trimestrul I
16.05.2010, 23:11 138

A&D Pharma, cel mai mare grup farmaceutic local, ainregistrat in primele trei luni ale acestui an afaceri de 150 mil.euro, in crestere cu 33% (in euro) raportat la primele trei luniale anului trecut.

Avansul companiei este cu mai bine de 10 puncte procentualepeste evolutia pietei farmaceutice in acest interval, care,potrivit datelor companiei de cercetare IMS, a avansat cu 21,4% ineuro (17,3% in lei).

"Masurile luate anul trecut s-au resimtit si in primele treiluni din 2010", a spus Robert Popescu, CEO al A&D Pharma. El aexplicat ca anul trecut compania a derulat o restructurare aliniilor de business si optimizarea fortei de vanzari, ceea ce s-asimtit in afaceri, insa nu a precizat masurile punctuale care audus la aceasta evolutie extrem de puternica intr-un climat economicdificil.

Grupul opereaza prin intermediul a trei linii de businessdistributie (Mediplus), marketing & sales (care se ocupa inprincipal de promovarea produselor unor firme straine care nu auactivitati pe piata locala) si retail (reteau de farmacii Sensibu).In cursul anului trecut, A&D Pharma a modificat structura debusiness intre diviziile principale, astfel ca divizia de Marketing& Sales are in sarcina doar promovarea unor produse siservicii, in timp ce distributia si achizitiile aferente au fosttransferate catre divizia de distributie. Astfel, Mediplus ainregistrat in 2009 cele mai mari venituri, situatie care acontinuat si in primul trimestru din 2010.

Mediplus a inregistrat in primele trei luni din 2010 o crestereade 56% a afacerilor in euro (51% in lei).

"Cota medie de piata din totalul pietei de distributiefarmaceutica in cele 12 luni incheiate la 31 martie 2010 a ramasconstanta la 18,8% comparativ cu 18,5% in aceeasi perioadaincheiata la 31 martie 2009", au spus reprezentantii companiei inraportul trimestrial citand datele Cegedim. Cegedim monitorizeazanumai vanzarile de medicamente (cu si fara prescriptie), astfel caavansul Mediplus peste cel al pietei ar fi putut fi determinat deprodusele nonfarma din portofoliu.

Sustinuti de cresterea pietei

O analiza a evolutiei vanzarilor A&D Pharma arata ca inintervalul 2006 - 2010 afacerile din primul trimestru s-au dublatpe distributie, si au fost de trei ori mai mari in retail. Astfel,de la o cifra de afaceri de 61,4 mil. euro in primul trimestru din2006, Mediplus a ajuns sa ruleze 120,8 mil. euro in primultrimestru al acestui an. La nivelul Sensiblu, crestereatrimestriala a fost de la 19,7 mil. euro in 2006, la 57,6 mil. euroin 2010.

Ca prim factor de impact asupra afacerilor Mediplus in acestiani, Popescu aminteste cresterea pietei, "care nu poate finegata".

"Avansul ar fi fost mai mare daca unele contracte nu ar fidisparut in intervalul 2007-2009", a spus Popescu. In 2007, A&DPharma anunta un parteneriat cu gigantul american Amgen pentrudistributia si marketingul produselor sale pe piata locala. Recentinsa, Amgen si-a stabilit propriul birou in Romania, astfel camarketingul a fost preluat de propria echipa.

In ceea ce priveste cresterea Sensiblu, Popescu explica faptulca avansul a venit atat din zona farma, cat si din liniile nonfarma(cosmetice, dispozitive medicale). Conform ultimelor informatiidisponibile, de la jumatatea anului trecut, la nivelul Sensiblu,61% din vanzari erau de medicamente care se elibereaza pe baza deprescriptie, iar restul OTC-uri (produse fara prescriptie),cosmetice, dermocosmetice, produse pentru copii.

A&D Pharma a cumparat anul trecut afacerile Ozone dinregiune si ale distribuitorului Arishop, intr-o tranzactie de peste20 mil. euro, iar in prezent se deruleaza un proces de integrare aacestor afaceri. Vanzarile Ozone nu au fost integrate inrezultatele trimestriale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO