Companii

Compania care imbraca lotul feminin la Jocurile Olimpice renunta la lohn si investeste in brand

26.07.2007, 16:35 32

Producatorul din industria textila Caremil din Roman, care va asigura vestimentatia lotului feminin la Jocurile Olimpice de la Beijing, isi reorienteaza vanzarile spre piata interna ca urmare a aprecierii monedei nationale in raport cu euro.
De la o productie de doar 1% destinata pietei interne in 2005, compania va ajunge in acest an sa livreze pe piata romaneasca circa 40% din productie, spune Sorin Chiriac, directorul general al companiei.
"Pana acum doi ani, productia era destinata in proportie de 99% exportului. Speram ca pana la sfarsitul anului ponderea vanzarilor in Romania sa ajunga la 40% din total. Exportul nu mai e de viitor, sau mai exact este de viitor daca exporti marca proprie", afirma Chiriac.
Deprecierea euro a determinat si o majorare cu aproximativ 15% a preturilor produselor livrate pe pietele externe, situatie ce a dus la incetarea unor colaborari, explica directorul Caremil. Compania, care s-a specializat in produse pentru femei, realizeaza exporturi pe pietele din Anglia, Franta si Germania si are clienti precum Max Mara, Debenhams, Next, Benetton sau Principles.
Odata cu orientarea catre piata interna, Chiriac intentioneaza sa investeasca aproximativ 300.000 euro in promovarea marcii Sense (numele sub care sunt distribuite produsele firmei in Romania) si in imbunatatirea retelei de distributie.
"Produsele sub marca proprie sunt comercializate de catre parteneri cu experienta in vanzarea produselor de imbracaminte, dar suntem permanent in cautare de noi contracte", spune directorul Caremil.
Marca Sense, existenta pe piata de sapte ani, se adreseaza femeilor cu varste cuprinse intre 25-45 de ani, cu venituri peste medie, conform informatiilor companiei. Pe piata din Capitala, produsele sunt distribuite in magazinele La Femme, iar in provincie exista puncte de desfacere in cele mai importante orase.
Anul trecut, Caremil Impex a inregistrat o cifra de afaceri de 7,2 milioane de euro, rezultat care insumeaza atat activitatea din confectii, cat si pe cea din distributia de automobile Dacia- Nissan, activitate demarata in 2003.
Pentru a separa cele doua businessuri, reprezentantii Caremil au luat decizia de a diviza compania si de a infiinta doua societati, dintre care una specializata in productia de confectii.
Pentru acest an, reprezentantii Caremil estimeaza o crestere de 5% a cifrei de afaceri in industria textila, in timp ce numarul de angajati va ajunge la 480 de persoane, cu circa 70 de persoane mai putin fata de 2006, scadere pusa de reprezentantii companiei pe seama emigrarilor catre Spania si Italia.
Industria textila locala, caracterizata prin ponderea insemnata a productiei in sistem lohn, a avut de suferit in ultmii ani ca urmare a deprecierii euro, multe companii mici inchizandu-si portile, in timp ce marii angajatori si-au redus numarul de salariati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO