Companii

Comerţul modern s-a apropiat pentru prima dată de 10 mld. euro. Hipermarketurile mănâncă aproape jumătate din piaţă

Comerţul modern s-a apropiat pentru prima dată de 10...

Autor: Cristina Roşca

07.10.2016, 22:00 617

Lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip discount şi cash & carry au ajuns anul trecut să mănânce 60% din tot comerţul cu dominantă alimentară.

Reţelele de comerţ modern din Ro­mâ­nia au terminat anul trecut cu afaceri de aproape 10 mld. euro, un nivel maxim al bu­sinessului în cei circa 20 de ani de activitate. Cifra de afaceri a celor 11 reţele (inclusiv Real) a crescut susţinută de mai mulţi fac­tori. În primul rând creşterea vine în con­tex­tul evoluţiei bune a comerţului, care a avansat cu circa 9% în 2015, mai ales după re­ducerea TVA la alimente de la 24% la 9%. Astfel, consumul a devenit anul trecut vioara întâi a economiei, la fel ca în anii de boom, depăşind industria sau exporturile.

Apoi, jucătorii din comerţul modern au crescut şi pe fondul dezvoltării, în 2015 fiind inau­gurate aproape 200 de magazine noi, atât hipermarketuri şi magazine de tip dis­count, dar mai ales supermarketuri şi ma­gazine de proximitate. Dezvoltarea continuă a comerţului modern în ultimii ani a făcut ca jucătorii moderni să mănânce din cota de piaţă a jucătorilor tradiţionali. Astfel, deschiderea unui hipermarket sau a unui super­market duce de multe ori la în­chiderea micilor magazine din îm­prejurimi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO