Reţelele de comerţ modern din România au terminat anul trecut cu afaceri de aproape 10 mld. euro, un nivel maxim al businessului în cei circa 20 de ani de activitate. Cifra de afaceri a celor 11 reţele (inclusiv Real) a crescut susţinută de mai mulţi factori. În primul rând creşterea vine în contextul evoluţiei bune a comerţului, care a avansat cu circa 9% în 2015, mai ales după reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%. Astfel, consumul a devenit anul trecut vioara întâi a economiei, la fel ca în anii de boom, depăşind industria sau exporturile.
Apoi, jucătorii din comerţul modern au crescut şi pe fondul dezvoltării, în 2015 fiind inaugurate aproape 200 de magazine noi, atât hipermarketuri şi magazine de tip discount, dar mai ales supermarketuri şi magazine de proximitate. Dezvoltarea continuă a comerţului modern în ultimii ani a făcut ca jucătorii moderni să mănânce din cota de piaţă a jucătorilor tradiţionali. Astfel, deschiderea unui hipermarket sau a unui supermarket duce de multe ori la închiderea micilor magazine din împrejurimi.