Românii cheltuie în magazinele cu dominantă alimentară aproape 20 de miliarde de euro, potrivit estimărilor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Datele sunt valabile pentru acest an şi sunt estimări care iau în calcul o creştere de circa 5% comparativ cu 2016.
Piaţa locală de comerţ alimentar este în continuare puternic fragmentată comparativ cu alte pieţe europene de profil. Mai exact, cei mai puternici trei jucători au o cotă de piaţă cumulată de 34%. Datele Euromonitor iau în calcul valorile la nivel de grup, nu la nivel de reţea.
În cazul României cele mai puternice trei grupuri sunt Schwarz (Germania), Carrefour (Franţa) şi Auchan (Franţa). În cazul Schwarz, spre exemplu, sunt luate în calcul atât rezultatele Kaufland, cât şi cele ale Lidl. În ceea ce priveşte Carrefour, francezii sunt prezenţi local prin mai multe companii şi mai multe formate. Cota de piaţă este luată la nivel cumulat. Auchan abia acum dezvoltă mai multe formate şi totodată este operat integral în România pe o singură entitate juridică.