Companii

Colliers: Numărul de clienţi din centrele comerciale s-a redus în pandemie, dar sumele cheltuite într-o sesiune de cumpărături sunt mai mari decât în ​​trecut

Colliers: Numărul de clienţi din centrele comerciale...

Autor: Roxana Rosu

03.11.2020, 10:56 156

Aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari comparativ cu 2019, deşi 85% dintre aceştia au înregistrat o scădere a traficului anul acesta, în condiţiile în care consumul este deja peste nivelul maxim înregistrat înaintea crizei generată de pandemie, dar într-o structură diferită, arată o analiză realizată de compania de consultanţă imobiliară Colliers.

Toţi jucătorii din retail care au şi vânzări online se aşteaptă ca acest canal să genereze un procent mai mare din cifra de afaceri în 2020 comparativ cu 2019, un sfert dintre respondenţi estimând creşteri chiar şi de peste 50%, potrivit unui sondaj realizat în rândul a peste 40 de chiriaşi şi proprietari din sectorul de retail.

„Dinamica vânzărilor online este destul de impresionantă: cel puţin una din patru companii cu prezenţă online se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de cel puţin 50% prin acest canal. În general, retailerii de fashion se numără printre cei mai susceptibili să se aştepte la creşteri accentuate ale vânzărilor online, dar asta nu înseamnă că alte sectoare rămân în urmă. Mai mult, diversitatea va fi probabil noua tendinţă, întrucât retailerii şi proprietarii de spaţii de retail îşi pot direcţiona interesul către proiectele bazate pe proximitate sau către parcuri de retail şi, într-o oarecare măsură, către retailul stradal. Per ansamblu, următorii câţiva ani vor fi cu siguranţă interesanţi şi, cel mai probabil, vom vedea noi concepte de magazine şi/sau noi moduri de operare după adaptarea la noua realitate”, spune Simina Niculiţă, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Pentru majoritatea respondenţilor (85%), traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, unii raportând scăderi şi de 40% a numărului de clienţi care au intrat în magazine în ultimele luni, cifre mai mult sau mai puţin în linie cu alte valori cum ar fi Indicatorii Google de mobilitate, care arată că traficul din toate zonele de retail şi de divertisment a fost, în medie, cu cel puţin 20% sub indicele de referinţă stabilit în septembrie.

Cu toate acestea, 15% dintre respondenţi, cu activitate în principal în domenii precum alimentaţie, discount sau decoraţiuni interioare, au observat o creştere sau menţinerea la nivel constant a traficului de la an la an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO