Companii

Coca-Cola HBC aduce gustul excelent al cafelei Costa Coffee în România şi îşi propune să o transforme în cel mai iubit brand de cafea din ţară

Articol cu continut publicitar

17.06.2020, 11:22 4542

Peste 2 miliarde de ceşti de cafea sunt consumate în lume în fiecare zi, cafeaua fiind una dintre categoriile cu cea mai rapidă creştere.Totodată, cafeaua este una dintre categoriile cheie care contribuie la viziunea companiei Coca-Cola HBC de a deveni „partenerul 24/7 al clienţilor şi consumatorilor noştri, oferind unul dintre cele mai variate portofolii de băuturi din piaţă, care acoperă fiecare ocazie şi nevoie de consum de-a lungul unei zile.”, explică Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC Romania.


1. Costa Coffee nu este un nume nou pe piata locala, credeti ca va ajuta dezvoltarea faptul ca romanii cunosc brandul?

Cafeaua este mai mult decât un simplu produs. Este un ritual zilnic, o rutină, peste care nu sărim, a dimineţilor sau aceea băutură care ne oferă energie pe parcursul unei zile. Mai mult, o cafea de calitate este cea care face momentele simple mai speciale şi pauzele, destinate discuţiilor în jurul unei cesti de cafea cu cei apropiaţi, mai plăcute. Suntem entuziasmaţi să aducem în România gustul excelent al cafelei Costa, un brand cu notorietate, dar în egală măsură un produs care va aduce un mare plus unui ritual atât de personal. Costa este o marcă cu potenţial major pentru România, care va transforma „timpul pentru o cafea” într-o adevărată experienţă.


2. Ce v-a determinat sa aduceti in aceasta perioada marca in Romania? Este, intr-adevar o strategie globala, dar inteleg ca Romania va fi printre primele piete unde vreti sa intrati.

Coca Cola HBC este primul îmbuteliator al The Coca-Cola Company care lansează cafeaua Costa la o scară impresionantă: în 15 dintre ţările in care opereaza în 2020 şi pe canale multiple. Într-adevăr, România este una dintre primele ţări în care aducem gustul desăvârşit al cafelei Costa. Suntem extrem de mândri de acest lucru, totodată avem ambiţia de a contribui la dezvoltarea categoriei de cafea din ţară şi de a le oferi cât mai multor români acces la experienţa de gust unică şi desăvârşită, aşa cum numai cafeaua Costa o poate crea.

De ce facem această lansare acum? Pentru că românii sunt din ce în ce mai preocupaţi de originea şi de certificările cafelei pe care o consumă, iar brand-ul Costa le poate face ritualul cafelei unul şi mai plăcut. În plus, cafeaua premium, de calitate este ceva ce consumatorii de cafea au nevoie şi apreciază, iar Costa Coffee răspunde acestor nevoi.

Cafeaua reprezintă o oportunitate de creştere şi  pentru compania noastră, este o categorie cu un potenţial foarte mare. Având în portofoliu şi acest brand atât de puternic, ne propunem să devenim Cel mai Bun partener de Cafea pentru România. Mai mult, chiar dacă traversăm o perioadă plină de provocări, continuăm să ne concentrăm pe planurile şi pe viziunea noastră: aceea de a deveni partenerul 24/7 al clienţilor şi consumatorilor noştri, oferind unul dintre cele mai variate portofolii de băuturi din piaţă, care acoperă fiecare ocazie şi nevoie de consum de-a lungul unei zile.

 

3. Cum ati descrie piata de cafea din Romania din prezent si evolutia ei din ultimii ani? Exista loc de crestere?

Piaţa cafelei din România urmează trendul internaţional de premiumizare. În ceea ce priveşte consumatorii, gusturile lor pentru cafea se diversifică şi observăm un interes mare către calitatea, certificările şi povestea din spatele brandurilor de cafea. Intrăm pe o piaţă extrem de competitivă, dominată atât de mărci cunoscute, cât şi de antreprenori pasionaţi.

În acelaşi timp, cafeaua este una dintre categoriile cu cea mai rapidă creştere pe piaţa de băuturi, iar segmentele premium sunt cele care determină această creşterea. Cafeaua tip boabe şi cea tip capsule înregistrează o evoluţie accelerată şi vedem cum consumatorii caută metode alternative de preparare, diferite de cele tradiţionale (la ibric), căutând amestecuri de cafea mai interesante.

Cum România este doar la un consum de 3kg / capita / an faţă de media europeană de 5kg / capita (conform Allegra World Coffee Portal, 2017) vedem aici o oportunitate excelentă de creştere pentru Costa Coffee.

4. Care credeti ca vor fi avantajele Costa Coffee pe o piata puternic concurentiala? 

Pentru a ne diferenţia punem accent pe calitatea deosebită a cafelei Costa şi pe expertiza noastră de business. Şi, desigur, mizăm şi pe faptul că brand-ul Costa este unul cunoscut pentru români.

Costa este mai mult decât o cafea. Este o marcă extrem de apreciată, fiind votată cafeaua preferată a consumatorilor din Marea Britanie în ultimii 9 ani, un adevărat succes luând în calcul nivelul strâns de competiţie care există pe această piaţa. Accentul pus pe calitate este un aspect esenţial pentru Costa Coffee, inspirat din dorinţa celor doi fraţi italieni fondatori – care au experimentat nu mai puţin de 112 arome înainte să o găsească pe cea perfectă, cunoscută astăzi drept Costa Coffee Signature Blend. Pentru Costa Coffee, mai puţin de 5% din totalul boabelor de cafea din lume îndeplinesc criteriile de calitate, iar 100% dintre boabele selectate Costa Coffee provin din surse certificate Rainforest Alliance.

Există cu siguranţă un potenţial mare pentru Costa în România, dar şi pentru business-ul nostru, întrucât contribuie la îndeplinirea angajamentului companiei de a acoperi toate nevoile de consum şi toate ocaziile importante, de-a lungul unei zile, 7 zile din 7. Cu un brand atât de puternic aşa cum este Costa, la care se adaugă reţeaua noastră de distribuţie şi expertiza pe care o avem în execuţiile de brand, credem că putem deveni Cel mai Bun Partener din categoria de Cafea pentru România. Oferim o gamă completă de produse Costa Coffee de calitate: boabe, prăjită şi măcinată, capsule şi cafea pentru consum „on the go”- pentru a acoperi nevoile şi preferinţele diverse ale clienţilor şi consumatorilor.

5. Cine este clientul brandului la nivel international si daca ar fi sa faceti un portret pentru clientul local cum ar arata el?

Ne concentrăm pe dezvoltarea unei culturi a cafelei de calitate în România, venind în întâmpinarea consumatorilor cu o gamă variată de sortimente Costa Coffee care răspund tuturor nevoilor de gust, de la tradiţional la sofisticat. În timp ce sortimentul Signature Blend, disponibil în două variante de prăjire: medie şi dark roast, se adresează mai mult consumatori care se bucură de gustul echilibrat al cafelei, Colombian Roast şi Bright Blend abordează gusturile şi aşteptările mai variate. Pe măsură ce vom continua lansarea noilor noastre produse în retail şi în locaţiile partenere HoReCa din toată ţara, vom adresa toate cerinţele consumatorilor români.

6. Ati spus ca vreti sa mergeti in retail si HoReCa. Pana la finalul lui 2020 cate unitati (si de retail si de HoReCa) vreti sa acoperiti??

Avem un portofoliu dedicat pentru retail, pentru a acoperi experienţa de consum acasă, dar adresăm si oportunităţile pentru consumul in afara casei printr-o gamă profesională, disponibilă în HoReCa. Viziunea noastră este aceea de a ajunge la un număr cât mai mare de consumatori şi clienţi, în momente diferite de consum şi prin canale multiple. Ne bazăm pe expertiza noastră de distribuţie şi pe experienţa pe care o avem pentru a oferi experienţa Costa la nivel naţional, în parteneriate cu clienţi din HoReCa şi Retail.


7. O sa mizati pe parteneriate exclusive in HoReCa?

În HoReCa vom colabora cu o serie de clienţi care deţin cafenele sau oferă cafea clienţilor lor, iar prioritatea noastră este de a le asigura orele de training necesare pentru dobândirea de noi capabilităţi, însă, în acelaşi timp rămânem deschişi către orice nouă oportunitate care contribuie la creşterea brand-ului Costa. Recent, în biroul nostru din Bucureşti , am inaugurat şi un Costa training Center, în care sperăm să ne întâlnim, de îndată ce contextul ne va permite, cu cât mai mulţi dintre partenerii noştri.


8. Va ganditi sa aduceti din nou si formatul de cafenea? Daca da, cand?

Nu avem în plan deschiderea de cafenele Costa. Eforturile noastre sunt 100% concentrate pe experienţa de consum acasă şi pe cea in afara casei prin parteneriate cu locatii Horeca din tara. Şi, desigur, pe crearea de experienţe memorabile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO