Companii

CME a anuntat cresterea profitului cu 63%

13.08.2001, 00:00 13



Central European Media Enterprises (CME) a incheiat trimestrul al doilea cu profituri in crestere cu 63% fata de aceeasI perioada a anului trecut, iar pe primele sase luni profitul este aproape dublu fata de primul semestru 2001, potrivit rezultatelor date publicitatii la sfarsitul saptamanii trecute.

Fred Klinkhammer, presedinte sI director executiv al CME a declarat cu aceasta ocazie ca evolutia financiara a companiei pe al doilea trimestru a fost mai buna decat media inregistrata de competitorii americani sI europeni.

Pe primul semestru, televiziunile detinute de CME au obtinut venituri nete totale de 57,816 milioane de dolari, fata de 53,708 milioane de dolari in semestrul I 2000, in timp ce EBITDA (profitul inainte de plata taxelor, a dobanzilor sI de includerea amortizarii) a crescut de la 4,532 milioane de dolari anul trecut la 8,674 milioane de dolari.

Cifrele pe trimestrul al doilea arata o crestere a veniturilor nete de la 30,552 milioane de dolari in 2000 la 33,395 milioane de dolari, sI o crestere a EBITDA pana la 9,446 milioane de dolari, de la 5,784 milioane de dolari in aceeasI perioada a anului trecut.

Pe trimestrul al doilea, cheltuielile administrative au scazut cu 21%, pana la 3,5 milioane de dolari, in timp ce cheltuielile de dezvoltare sI operationale au crescut cu 37%, pana la 3,5 milioane de dolari.

CME detine pachete majoritare de actiuni la posturi de televiziune din Slovenia (POP TV sI Kanal A), Slovacia (Markiza TV), Ucraina (Studio 1A‚1) sI Romania (PRO TV).

Compania a detinut de asemenea un post TV in Cehia, dar afacerea este in litigiu cu fostul partener ceh. Klinkhammer s-a aratat insa optimist in legatura cu rezultatul arbitrajului in acest caz: "Conducerea CME ramane optimista sI ne asteptam ca decizia sa fie anuntata in urmatoarele luni".

In privinta Romaniei, performanta a fost peste asteptari avand in vedere scaderea pietei de publicitate: operatiunile CME (care includ PRO TV, Media Vision sI Video Vision) au obtinut pe trimestrul al doilea din 2001 venituri nete de 8,820 milioane de dolari sI un EBITDA pozitiv de 983.000 dolari.

Din pacate, spune Klinkhammer, din cauza slabiciunii economiei romanesti, care nu a dat semne de imbunatatire in primele sase luni din 2001, o serie de companii multinationale sI-au redus bugetele de publicitate.

El a adaugat insa ca "rezultatele operatiunilor CME din Romania pe trimestrul al doilea arata clar efortul sI hotararea echipei manageriale de a intari pozitia postului sI de a controla costurile".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO