Companii

Club Air: Am trecut de la charter la curse regulate dupa liberalizarea traficului aerian

31.03.2006, 00:00 70

Operatorul aerian italian Club Air a inceput sa opereze de anul acesta 42 de curse regulate saptamanale, ca urmare a liberalizarii traficului aerian intre Romania si Italia. Schimbarea de strategie va creste cu 20% traficul pe relatia Romania-Italia fata de 150.000 de pasageri anul trecut.

"Vrem sa zburam din provincie pentru ca provincia romaneasca, in special Moldova si partea de vest a tarii sunt zone interesante pentru intreprinzatorii italieni. Dar sesizam si faptul ca romanii vor sa calatoreasca in Italia deoarece au legaturi familiale, legaturi comerciale si oportunitate de munca, de afaceri in Italia", a declarat Bruno Tercatin, presedintele Club Air.

Compania aeriana Club Air a fost infiintata in 2002 de catre operatorul italian de turism Valsole Viaggi, specializat pe transportarea pasagerilor pe relatia Italia- Romania.

"Legatura noastra cu Romania a inceput inainte de revolutie, cand activam ca tour operator si operam curse charter pe litoralul Marii Negre. La inceput am inchiriat avioane Tarom cu care am facut curse charter pana in 2002", a explicat Tercatin.

Aparuta ca o companie ce trebuia sa deserveasca piata romaneasca, Club Air s-a extins treptat si in alte tari din zona, precum Republica Moldova, Albania sau Ucraina.

"Cautam piata Europei de Est si a Balcanilor deoarece aceasta este piata unde vrem sa crestem, dar Romania ramane core business-ul companiei. De ce noi si, in general, toate companiile se implica atat in extinderea operatiunilor in Romania? Pentru ca este tara cea mai populata din fosta Europa asa-zisa comunista dupa Polonia. Plus ca este o tara predispusa pentru a calatori datorita afinitatilor romanilor pentru limbi straine dar si pentru descoperirea de noi culturi", spune Tercatin.

In acest context, modificarea acordului aerian bilateral romano-italian a permis Club Air sa opereze de la inceputul anului 42 de curse saptamanale de pe aeroporturile Bucuresti Otopeni (catre Verona, Bologna, Florenta, Bari, Ancona, Palermo), Timisoara (catre Verona, Bologna, Pescara), Cluj (Bologna, Verona), Bacau (Verona) si Oradea (Verona, Ancona).

"Pana in ultimul sezon de vara-iarna era in vigoare un acord bilateral prin care numai doi operatori erau desemnati sa faca curse regulate intre Italia si Romania, si anume Alitalia si Tarom. Din acest motiv cursele noastre trebuia sa aiba statut de curse charter, dar incepand cu sezonul de iarna, s-a schimbat acordul bilateral si orice companie aeriana italiana sau romaneasca are dreptul sa opereze curse regulate intre cele doua tari. Cu toate ca in Italia suntem foarte bine pozitionati pe piata charterelor, in Romania nu vom mai face curse charter si ne vom concentra numai pe cursele regulate", a precizat Tercatin.

Cu toate ca nu este un operator aerian low-cost, Club Air practica un tarif ce variaza intre 19 si 200 de euro, mai mic decat al curselor de linie, deoarece opereaza de pe aeroporturi italiene regionale. "Zburam direct la Bucuresti, dar din aeroporturi regionale italiene, de unde nu zboara Tarom si Alitalia. Politica noastra este sa deservim investitorii italieni care au facut mari investitii in Romania, dar si sa acoperim cererea pietei romanesti, aflata in crestere exponentiala", explica Tercatin. Jumatate dintre cei 150.000 de pasageri transportati de catre Club Air in 2005 pe relatia Romania, - Italia si retur erau investitori italieni. Planurile de viitor ale Club Air constau in lansarea unor noi curse sapta-manale catre Craiova si Sibiu, dar si cresterea frecventelor de trafic pe directia Cluj si Timisoara cu o cursa zilnica.

Club Air a transportat anul trecut 340.000 de pasageri, din care peste 150.000 din/inspre destinatii romanesti. "Romania reprezinta 50% din cursele pe care le operam, dar vrem sa crestem cu 20% traficul de pasageri din Romania, in paralel cu deschiderea pe curse pe alte destinatii", a mai spus Tercatin.

Club Air a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 53,5 mil. euro, in crestere cu 50% fata de 2004. "Din cauza extinderii in Europa de Est si a agresivitatii concurentei, venitul mediu pe bilet va scadea putin. Ne asteptam insa la o crestere a numarului biletelor vandute de 20%", a spus presedintele Club Air.

Operatorul aerian are 200 de angajati si detine o flota formata din sapte avioane. Club Air este reprezentata in Romania de tour-operatorul Via Club.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO