Companii

Clinica dentară Dr. Melnic din Bucureşti a ajuns la aproape 1 mil. euro în 2020. Medicul Ion Melnic: „Nu vreau să fac o reţea de clinici, prin reţea se pierde relaţia directă între pacient şi doctor“

♦ Clinica Dr.Melnic a pornit în 2012, iar în prezent a ajuns la 30-50 de pacienţi zilnic cu două unităţi în Bucureşti ♦ Printre cele mai frecvente intervenţii sunt implanturile şi tratarea afecţiunilor parodontale

Medicul Ion Melnic, specializat în chirurgie dentară, a pornit un busi­ness propriu în 2012, des­chizând o clinică dent­ară în Bucureşti pe care a dus-o la afaceri de aproa­pe 1 mil. euro în 2020.

Pentru a răspunde solicitărilor pacienţilor, me­dicul a mai investit ulterior 350.000 de euro pentru a deschide în ace­eaşi zonă un al doilea cabinet, însă nu vede dezvoltarea businessului în reţea.

„Clinica este în zona Tineretului, am deschis şi al doilea sediu în aceeaşi zonă, este o extensie a sediului, mai mult din necesitatea să extind capacitatea. Nu vreau să fac o reţea de clinici. Văd cumva businessul în stomatologie diferit faţă de alt business. Prin reţea se pierde relaţia directă între pacient şi doctor. Pe măsură ce ai mai mulţi angajaţi, e mai greu ca toată lumea să ofere aceleaşi servicii. Eu prefer să merg până la capacitate maximă cât pot, dar să ştiu că am în control toată afacerea“, a povestit pentru ZF medicul Ion Melnic.

El a precizat că cele două clinici au câte 250 mp ca suprafaţă fiecare, iar una dintre ele are şi propriul laborator şi centru de radiologie, un avantaj în faţa altor cabinete. Pacienţii pot să meargă astfel în cadrul aceleiaşi clinici pentru investigaţii suplimentare, iar medicii pot colabora mai uşor, explică fondatorul Dr. Melnic.

„În prima clinică sunt patru cabinete. Planul la clinica a doua este să concentrez lucrurile mai complexe şi mai costisitoare. Având şi laboratorul în aceeaşi clădire, îmi permite să fac lucrurile mai complex şi mai rapide, este un avantaj în piaţă“, a mai spus antreprenorul.

În prezent, în cadrul clinicii lucrează 25 de angajaţi, dintre care 11 sunt medici. În medie, circa 30-50 de pacienţi trec zilnic pragul celor două unităţi Dr. Melnic. Totuşi, fondatorul businessului remarcă lipsa atitudinii de prevenţie a românilor, care ajung la dentist doar când au o afecţiune. În plus, chiar şi după tratament, nu este o prioritate pentru pacienţi să revină la medicul dentist pentru consult.

„La noi nivelul de sănătate orală este dezastruos, avem un număr mare de pacienţi cu afecţiuni multiple, lipsa dinţilor, carii. Noi suntem specializaţi în restaurări complexe, dar în acelaşi timp acoperim toate ramurile. Un domeniu destul de frecvent este boala parodontală. Foarte greu se face prevenţie în stomatologie. Este un trend la tineri să prevină bolile, sunt mai mult interesaţi de estetică şi atunci vin mai des“, a mai spus Ion Melnic.

O alte problemă care contribuie la lipsa de prevenţie în medicină este şi preţul pentru tratamente, în contextul în care domeniul este majjoritar privat, iar decontările de la Casa de Asigurări sunt foarte scăzute pentru nevoia din piaţă.

Pandemia de COVID-19 a fost cea mai mare provocare pentru domeniul stomatologiei, mai ales când autorităţile au decis să închidă temporar activitatea jucătorilor din acest domeniu, în perioada stării de urgenţă.

Totuşi, după 15 mai, pacienţii au reînceput să vină în cabinete, iar operatorii şi-au reluat fluxul de lucru, la un nivel mai scăzut însă.

„Pandemia a fost o provocare pentru achiziţia de materiale suplimentare de protecţie. Nu se găsea nimic să cumperi, măşti, combinezoane. Ne-am adaptat situaţiei, a fost greu, a trebuit să regândim circuitul pacientului, să avem timp între programări“, a mai spus Ion Melnic.

Totuşi, nivelul de afaceri nu a fost afectat, clinica din Bucureşti mergând pe plus anul trecut, până la circa 4,6 mil. lei, în creştere cu 15%. Pentru anul 2021, fondatorul Dr. Melnic estimează o creştere de 10%, dar care depinde de evoluţia pandemiei în România şi în Europa, medicul bazându-se şi pe turismul dentar.

„Nu am avut pregătire în zona de business, am făcut lucrurile instinctiv, mi-am dat seama când am greşit. Primii ani au fost grei pentru că mă ocupam de tot, dar apoi am găsit oameni care să mă ajute pe partea administrativă, îmi face plăcere să dezvolt afacerea şi să gândesc creativ“, a concluzionat Ion Melnic.

Piaţa stomatologică a crescut constant în ultimii ani, de cinci ori într-un deceniu, din datele anterioare ale ZF, însă dezvoltarea operatorilor de profil nu s-a făcut la nivel integrat, în grupuri. Astfel, în total sunt peste 15.500 de cabinete medicale dentare, potrivit Intitutului Naţional de Statistică, dintre care doar în rândul companiilor cu vânzări mai mari s-a văzut o încercare de consolidare.

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.