Companii

Ciocolata, „vaccin scump“ în pandemie: piaţa a crescut cu 30% în doi ani şi a spart 3 mld. lei

Chiar dacă România are o istorie îndelungată în producţia de ciocolată, acum există doar două fabrici mari care activează în acest domeniu: Kandia Dulce şi Heidi Chocolat.

Chiar dacă România are o istorie îndelungată în producţia de ciocolată, acum există doar două fabrici mari care activează în acest domeniu: Kandia Dulce şi Heidi Chocolat.

Autor: Florentina Niţu

17.11.2023, 17:45 127

Vânzările de ciocolată au înregistrat o creştere de peste 30% în perioada 2020-2022, de la 2,3 miliarde de lei în primul an pandemic la 3,1 miliarde de lei în 2022 şi au rămas la un nivel similar şi în prezent, arată o analiză ZF făcută pe baza datelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Euromonitor International. Creşterea nu provine dintr-o majorare a consumului, care a avut un avans modest, ci este generată de creşterea preţurilor la ciocolată. Cate­goria „zahăr, produse zaharoase şi miere de albine“, unde intră şi ciocolata, a avut o creştere a preţurilor de 25% în decembrie 2022 faţă de aceeaşi lună din 2021, explicând astfel creşterea în valoare a vânzărilor din retail. De altfel, cea mai mare creştere a avut loc anul trecut.

La finalul anului 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul precedent, creşterea de la un an la altul a fost de aproximativ 6%. În plus, în 2021 vânzările de ciocolată au înregistrat o creştere de 9% faţă de 2020, ajungând la 2,5 miliarde de lei, conform datelor de la Euromonitor International.

În acelaşi timp, consumul de zahăr şi produse din zahăr s-a menţinut la nivelul anual de 24-25 kg/cap de locuitor, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Cu toate acestea, producătorii artizanali au raportat recent o creştere în consumul acestor produse în rândul românilor. Totuşi, la nivelul pieţei de ciocolată din România, segmentul artizanal reprezintă doar 5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO