Companii

Ciocolata Cadbury vrea guma Trident

19.11.2002, 00:00 148

Compania britanica Cadbury Schweppes se pregateste sa lanseze o oferta in valoare de 4 miliarde de dolari pentru grupul american de dulciuri Adams, in timp ce compania rivala Nestle evalueaza inca asupra avantajelor depunerii unei oferte pentru o companie producatoare de guma de mestecat, relateaza surse apropiate tranzactiei.
Cadbury, surprinzator de agresiva in decursul licitatiei Hershey din aceasta vara, considera in prezent compania Adams drept o tinta esentiala in cadrul planului sau de a se transforma intr-un grup international de produse de cofetarie, cu perspective de crestere si cu oportunitati de dezvoltare in America Latina.
Grupul britanic considera productia de guma drept un sector avantajos, incercand sa devina al treilea mare jucator din lume, in timp ce Nestle si Kraft Foods Inc. considera acest sector mai putin atragator. Adams produce marcile de guma de mestecat Trident, Dentyne si Bubblicious.
Cadbury, insa, nedetinand nici o divizie de dulciuri in Statele Unite, s-ar putea sa nu fie capabila sa opereze reducerile de costuri pe care cele doua rivale ale sale mai mari le-ar putea efectua foarte usor.
"Cadbury este foarte entuziasta in legatura cu Adams, insa va trebui sa faca fata unor rivale cu mai multi bani si capacitate mai mare de a valorifica unele sinergii, si de aceea va trebui sa aiba o strategie inteligenta," a declarat o sursa familiarizata cu licitatia.
Cadbury si Nestle sunt considerati drept cei mai importanti participanti in cursa pentru Adams, insa Kraft si PepsiCo Inc. sunt de asemenea interesate. Atentia industriei alimentare este in prezent concentrata asupra companiei Adams dupa incheierea licitatiei pentru Hershey Foods Corp., in septembrie.
Licitatia pentru Adams a fost amanata in vara din cauza vanzarii Hershey, insa, conform estimarilor, pana la sfarsitul acestui an castigatorul va fi desemnat.
Pfizer Inc., cel mai mare grup de medicamente din lume, a scos compania Adams la vanzare in iunie, dupa expirarea unei interdictii de doi ani legata de vanzarea companiei.
Adams, care include bomboanele de tuse Halls, bomboanele mentolate Certs si bomboanele pentru improspatarea respiratiei Clorets, a inregistrat anul trecut vanzari in valoare de 1,96 miliarde de dolari, din care un sfert au fost efectuate in afara Statelor Unite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO