Companii

Cinci branduri aduc jumătate din vânzările Recaş

04.07.2010, 23:09 53

Cramele Recaş, unul dintre principalii producători autohtoni devin, a realizat în primele cinci luni ale acestui an o cifră deafaceri de 4,5 milioane de euro, în creştere cu 2% faţă de perioadasimilară a anului trecut, evoluţie determinată de "orientarea peHoReCa (hoteluri şi restaurante) şi retailul tradiţional".

"Rezultatele din această perioadă nu modifică în mod vizibilestimările pentru întregul an. Ultimele trei - patru luni aleanului pot însemna jumătate din vânzările anuale", a spus CiprianRoşca, directorul comercial al companiei.

Firma estimează o cifră de afaceri de 13 milioane de euro, nivelsimilar cu cel de anul trecut. Estimările Recaş sunt mai optimistecomparativ cu cele privind piaţa de vin, care ar putea să aibă unan mai slab cu un declin de peste 10%.

"Piaţa vinului nu avea cum să nu se înscrie în trendul generalde scădere a pieţei băuturilor. Deşi erau aşteptări mari dinpoziţionarea sărbătorilor pascale ceva mai devreme ca în alţi ani,ceea ce ar fi trebuit să ducă la creşterea consumului atât înperioada Paştelui, cât şi la evenimentele de familie din perioadaimediat următoare, acest lucru nu s-a întâmplat", a mai spusCiprian Roşca.

Cramele Recaş exploatează peste 700 de hectare cu o producţiemedie de peste 10 tone la hectar, din care rezultă aproximativ 5milioane de litri de vin, echivalentul a peste 7 milioane de sticlede vin. Brandurile cu cele mai mari vânzări sunt Schwaben WeinFetească Regală, Schwaben Wein Riesling italian, V Drinks SauvignonBlanc, Sole Chardonnay şi Cuvee Uberland, care generează 50% dinvânzări.

Aproximativ 20% din vânzări sunt generate de livrările externe,însă producătorul are în vedere majorarea acestor procente.

"În principal ne propunem revenirea pe pieţele din SUA şi MareaBritanie, precum şi intensificarea prezenţei pe noi pieţe precumRusia, ţările baltice, ţările nordice, Japonia şi alte state dinAsia", a mai spus Roşca.

La export cele mai mari venituri sunt făcute de brandurile GamaV Drinks , Frunza şi Terra Dacica.

Anul acesta compania a lansat două produse în cadrul gamei deHoReCa şi cash&carry. De asemenea, compania a demarat unproiect de investiţii, despre care afirmă că este cel mai mare dela înfiinţare.

Astfel, pentru extinderea şi modernizarea complexului devinificaţie Recaş va investi 2 milioane de euro, pentru dotărimecanice alte 2 milioane de euro şi 2,2 milioane de euro pentrureconversia a 130 de hectare de plantaţie.

O piaţă de 450 mil. euro, dar în scădere

  • Piaţa vinului a fost estimată anul trecut la 450 mil. euro, iarevoluţia comparativ cu 2008 a fost de scădere cu 10%.
  • În această industrie Recaş concurează cu Murfatlar, Vincon,Jidvei, Halewood.
  • Producătorii de vin realizează aproape 23% din volume prinintermediul reţelelor moderne de retail, procente care s-aumenţinut constante în ultimii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO