Companii

Christophe Dridi, Dacia: Datorită şomajului tehnic şi a altor măsuri implementate de autorităţi, am putut păstra toate locurile de muncă şi salariile, ceea ce a fost foarte important pentru angajaţi

Christophe Dridi, Dacia: Datorită şomajului tehnic şi...
04.12.2020, 00:07 735

Digitalizarea documentelor, comerţul online cu maşini şi telemunca reprezintă soluţii implementate pe timp de pandemie care vor fi păstrate de Group Renault România şi după ce situaţia va reveni la normal, după vaccinarea populaţiei.

„Inginerii de la Renault lucrează în sistem de telemuncă în procent de 95-96%. Noi şi înainte mizam pe munca de la distanţă, dar odată cu pandemia, nu mai era subiect de discuţie. Acum trebuie să învăţăm din această perioadă. Nu vom putea reveni după pandemie exact la stilul de muncă de dinainte. Acum putem vinde maşini pe internet, normal că vom continua. Înainte de pandemie, în fiecare seară, semnam foarte multe acte pe hârtie. Odată cu pandemia, semnez pe computer. Autorităţile s-au adaptat, sistemul IT s-a adaptat, departamentul juridic s-a adaptat. Nu vom reveni la acte semnate pe hârtie. În istoria umanităţii în criză am evoluat şi ne-am adaptat“, a spus Christophe Dridi, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri.

Mai departe Grupul Renault are în plan să subînchirieze o parte din birourile din clădirea Renault Bucharest Connected (RBC), unde are peste 40.000 mp de birouri, având în vedere procentul ridicat al celor care vor continua să lucreze de acasă.

„Am reorganizat RBC pentru a putea închiria anumite spaţii. Este important pentru noi să fim eficienţi. Pentru mine un leu este important. Dacă cheltuieşti pentru o investiţie şi eficienţă, este bine, altfel niciodată nu trebuie să iroseşti banii companiei. Pe bază de voluntariat vom organiza munca de acasă, iar cei mai mulţi vor telemuncă, în special cei tineri, care sunt şi eficienţi“.

De partea cealaltă, uzina Dacia şi-a păstrat cei aproape 14.000 de angajaţi, cu toate că aproape şapte săptămâni a avut producţia oprită în 2020 din cauza pandemiei în timpul stării de urgenţă din primăvară. „Datorită şomajului tehnic şi a altor măsuri implementate de autorităţi, am putut păstra toate locurile de muncă şi salariile, ceea ce a fost foarte important pentru angajaţi. Datorită măsurilor implementate, am putut păstra angajaţii şi relua activitatea. Dacă vom compara măsurile implementate în România cu altele de pe alte pieţe, vom vedea că acestea au fost măsuri bune“, a explicat Christophe Dridi. Bogdan Alecu

Dacia produce în prezent 1.300 de maşini pe zi, faţă de 1.400 înainte de pandemie, volum mai mic din cauza noilor măsuri de siguranţă implementate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO