Companii

CEO-ul Carrefour România aruncă mănuşa. Ţinta este să devenim liderul comerţului alimentar cât mai repede. Doar 320 mil. lei îl despart de liderul Kaufland

Jean Richard de Latour, executivul francez care conduce de un an operaţiunile locale ale Carrefour în România

Jean Richard de Latour, executivul francez care conduce de un an operaţiunile locale ale Carrefour în România

Autor: Cristina Roşca

02.09.2019, 07:00 1847
Gigantul francez Carrefour, prezent local din 2001, şi-a majorat businessul cu 7,6% în primul semestru din 2019, iar dacă ritmul se menţine cifra de afaceri totală a grupului în România va sări de 11,3 mld. lei, conform calculelor ZF.

„Avem o creştere puternică în 2019, iar ţinta este să devenim liderul comerţului cu dominantă alimentară cât de repede posibil“, spune Jean Richard de Latour (38 de ani), executivul francez care conduce de un an operaţiunile locale ale Carrefour în România.

Afirmaţiile sale vin în contextul în care grupul francez Carrefour nu a fost niciodată liderul pieţei româneşti, poziţia fiind deţinută de Kaufland pentru mai bine de cinci ani. Anterior, Metro Cash & Carry fusese cel mai mare jucător după cifra de afaceri.

Totuşi, anul trecut diferenţa dintre nu­mărul 1 şi numărul 2, respectiv dintre Kaufland şi Carrefour, în termeni de cifră de afaceri a scăzut la mai puţin de 400 de milioane de lei, un nivel minim. În cazul Carrefour, businessul total (operat prin 4 companii) a ajuns la 10,5 mi­­liarde de lei.

Carrefour are circa 370 de magazine în România sub formatele hipermarket, super­market, proximitate, discount şi online. Retailerul francez este jucătorul din România care acoperă cele mai multe formate din piaţă.

În fiecare din ultimii ani compania a deschis 20-30 de magazine noi, majoritatea pe format mic, dar a continuat să inaugureze şi hipermarketuri. Mai mult, în 2015 francezii au preluat reţeaua de supermarketuri Billa din România, peste 80 de magazine, care au fost apoi integrate sub umbrela Carrefour.

„Accelerăm expansiunea, dar asta doar pentru că ne concentrăm atenţia pe magazine mai mici. Pragul de 400 de magazine în România îl vom atinge foarte repede“, spune Jean Richard de Latour fără a înainta o dată. El este de altfel reticent în a oferi cifre privind businessul şi expansiunea.

De Latour spune însă că grupul Carrefour va merge înainte cu expansiunea pe toate formatele, chiar dacă focusul va fi pe Supeco (discount) şi proximitate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO