Companii

Cemacon: Redeschiderea fabricii din Zalău va majora producţia cu 26%

Cemacon: Redeschiderea fabricii din Zalău va majora...

Autor: Andrei Cîrchelan

29.09.2014, 12:27 381

Conducerea producătorului de cărămizi Cemacon Cluj (simbol bursier CEON) a decis redeschiderea fabricii din Zalău trecută în conservare în 2011. Fabrica va majora capacitatea de producţie cu 26%, potrivit directorului companiei, Liviu Stoleru.

Unitatea din Zalău va fi redeschisă începând cu luna februarie 2015, în condiţiile în care capacitatea de producţie actuală a Cemacon a ajuns la nivelul maxim încă de la jumătatea anului 2014, iar stocul de marfă actual nu este suficient pentru cerinţele de vânzare în al doilea semestru al anului curent.

”Fabrica de la Recea are o capacitate anuală de 385.000 metri cubi, iar linia de producţie de la Zalău va aduce o creştere suplimentară de 26%. Costurile pentru retehnologizarea liniei se vor ridica la câteva sute de mii de euro. Nivelul total al investiţiilor noastre din 2014 va depăşi 1,2 milioane de euro”, a spus Stoleru.

Potrivit acestuia, deşi nivelul cererii de produse Evoceramic, brand introdus de companie anul trecut, depăşeşte oferta, bugetul companiei nu va suferi nicio modificare, pentru că ”nu avem volume suplimentare de produse, iar preţul de vânzare poate fi ajustat până la un nivel la care să fie în continuare asimilat de către piaţă”, potrivit lui Stoleru.

”În ceea ce priveşte exporturile, începând din primăvara acestui an, am demarat colaborări cu firme din Ucraina, atât pentru exportul cărămizilor Evoceramic cât şi pentru importul unor formate de cărămizi, pentru care am identificat cerere pe piaţa românească. Din păcate, conflictul în care se află ţara vecină nu a mai permis continuarea acestor colaborări”, a mai declarat Stoleru.

În primul semestru, compania şi-a majorat afacerile cu 41%, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, la 27,3 mil. lei. Totodată, profitul net a fost de 2,27 mil. lei, faţă de pierderi de 4 mil. lei în primele şase luni din 2013.

”Adevăratul indicator care influenţează evoluţia vânzărilor de blocuri ceramice este evoluţia construcţiilor rezidenîiale, care în primele şapte luni ale anului au înregistrat un avans de 42% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform INS. Peste 90% din produsele Evoceramic se adresează pieţei reziedenţiale”, a mai spus Stoleru, adăugând că un alt factor favorabil pentru vânzări au fost condiţiile meteo, ”care au făcut ca lucrările de construcţii să poată începe încă de la începutul lunii martie”.

Cele mai recente rezultate financiare ale companiei vin în contextul în care compania a marcat pierderi cumulate de 33,7 mil. lei în perioada 2009-2012, iar în 2013 a raportat pierderi 6,5 mil. lei. Situaţia a determinat acţionarii să diminueze capitalul social cu 98%, de la 26,3 mil. lei la 525.796 lei, pentru a acoperi pierderile.  

Acţiunile Cemacon au deschis săptămâna de tranzacţionare la un preţ de de 0,844 lei, în scădere cu 1,23%. Compania are o capitalizare de 4,5 milioane de lei.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO