Companii

Cele opt branduri ale Inditex, în frunte cu Zara, au 10% din piaţa de modă din România

Cele opt branduri ale Inditex, în frunte cu Zara, au 10%...

Autor: Cristina Roşca

19.06.2019, 07:19 1436

Grupul spaniol a ajuns în 2018 la afaceri de 1,7 mld. lei (370 de milioane de euro) în România, cu aproape 10% mai mult decât în 2017.

Gigantul Inditex, care deţine în România opt branduri de modă în frunte cu Zara, este liderul detaşat al pieţei locale de profil, evaluată la 4,2 mld. euro, valoare ce cuprinde vânzările de haine, pantofi şi accesorii, nu şi pe cele de echipamente sportive.

La nivel de grup, spaniolii sunt liderul detaşat, pe poziţiile următoare aflându-se Pepco (Polonia), H&M (Suedia) şi C&A (Olanda). La nivel de brand însă, lider e discounterul polonez Pepco, cu afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut. Compania vinde pe lângă haine şi încălţări şi decoraţiuni, însă e considerată a face parte din domeniul modei. Pe poziţiile următoare Zara şi H&M se bat în parte cu cifre apropiate.

Inditex are în România afaceri de 1,7 mld. lei (370 de milioane de euro), ceea ce înseamnă că piaţa locală contribuie cu mai puţin de 2% la businessul total care a ajuns la 26,1 mld. euro anul trecut. Totuşi, afacerile din România cresc mai rapid, cu aproape 10% în 2018, faţă de doar 3% la nivel mondial, semn că piaţa locală devine tot mai improtantă pentru grup. Toate cele opt branduri ale ibericilor şi-au majorat businessul în 2018 cu rate cuprinse între 2% (Bershka) şi 33% (Uterque). În continuare Zara, brandul fanion al grupului, este responsabil pentru jumătate din business, alte patru mărci contribuie fiecare cu 150-250 mil. lei la total, iar celelalte trei au afaceri de milioane sau zeci de milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO