Companii
Cele mai puternice cinci branduri de consum construite de antreprenori locali au afaceri ce merg spre 15 mld. lei
Dedeman, RCS & RDS, Altex, Arabesque şi Blue Air sunt cele mai puternice cinci branduri româneşti de consum create de antreprenori locali. Aceste nume reuşesc să se bată de la egal la egal cu giganţii internaţionali şi au afaceri ce merg spre 15 mld. lei (3,3 mld. euro).
România are doar 40 de companii antreprenoriale româneşti al căror business sare de 100 mil. euro anual, iar dintre acestea doar jumătate au construit un brand de consum, cunoscut publicului larg, cum este cazul Dedeman, RCS-RDS sau Altex. Totuşi, alte nume româneşti precum Bilka, AdePlast sau Catena se îndreaptă curajos către acest prag şi nu doar atât, ci au planuri mari de viitor.
A fost luat în calcul pentru fiecare brand doar principala companie pe care este operat businessul. În cazul Catena spre exemplu afacerile sunt operate pe mai multe entităţi.
Antreprenorii au cedat în ultimele două decenii controlul unor businessuri mari create în jurul unui brand local, cum este cazul Dorna (apă minerală), Betty Ice (îngheţată) sau Albalact (lactate). Există însă şi antreprenori care nu iau în calcul vânzarea, iar un exemplu este antreprenorul Marcel Bărbuţ, fondatorul AdePlast.
„Eu am patru băieţi, iar businessul AdePlast a fost creat pentru a le fi lăsat moştenire lor. Pentru ce altceva muncim, oricare dintre noi când plecăm nu luăm nimic cu noi“, explică antreprenorul care a creat unul dintre cele mai puternice businessuri din domeniul materialelor de construcţii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Inflaţia din ultimii doi ani schimbă formatele de magazine şi îi determină pe retaileri să pună pe piaţă formatul hard-discount
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
S-a aşternut liniştea peste digitalizarea IMM-urilor non-IT: „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Start-Up Nation devine un program social în 2024 şi se adresează mai mult categoriilor defavorizate. Ana Morun, Inspire Fonduri: Să nu începeţi să daţi bani consultanţilor drept avans
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion