Companii

Cel mai vizitat mall din Bucureşti introduce parcarea cu plată, chiar şi pentru vizitatorii care fac cumpărături

Cel mai vizitat mall din Bucureşti introduce parcarea cu...

Autor: Cristina Cuncea

21.01.2014, 16:10 5000

"Vrem să introducem în acest an sistemul de plată a parcării. Nu ştiu care va fi sistemul, dar vrem să introducem plata din acest an. Iarna şi în week-end, datorită popularităţii centrului comercial, cele 2.500 de locuri de parcare nu sunt de ajuns. Am văzut că multe persoane utilizează parcarea dar nu vin în centrul comercial. Multe persoane din Drumul Taberei îşi ţin maşinile în parcarea noastră iarna, de asemenea şi cei care lucrează în clădirile de birouri din apropiere. Locurile de parcare sunt pentru cei care vin să cumpere din mall. Ne propunem să-i scoatem afară pe cei care nu merg în mall, dar folosesc parcarea, în timp ce cei care fac cumpărături nu vor plăti, ci doar beneficiază de acest sistem", a declarat agenţiei MEDIAFAX David Hay, directorul executiv al AFI Europe România.

El a menţionat că în viitor vor fi taxaţi şi cei care fac cumpărături, dar cu o sumă destul de redusă.

În acelaşi timp, Hay a arătat că planurile companiei sunt de a extinde parcarea cu încă un nivel, respectiv 400 de locuri, investiţie care ar urma să fie realizată în acest an sau anul viitor.

În ceea ce priveşte mixul de chiriaşi ai centrului comercial din zona Drumul Taberei, reprezentantul AFI Europe a menţionat mutarea magazinului Sephora şi ocuparea spaţiului de către parfumeria Douglas la parterul mall-ului, precum şi mutarea magazinului Domo de la parter la etajul 1.

"Sephora se va muta la primul etaj. Dar acestea sunt doar o parte din schimbările pe care dorim să le facem în acest an, care au ca scop creşterea vânzărilor şi a traficului. Vor mai fi retaileri care vor pleca, unii se vor muta, cum este cazul Domo, pe care l-am mutat de la parter, la etajul 1, unde aveam un spaţiu gol. Astfel, am ocupat un spaţiu gol şi în acelaşi timp am lăsat un spaţiu disponibil într-o poziţie foarte bună, pe care îl putem închiria la o chirie mai mare decât cea pe care o plătea Domo. Vom continua aceste schimbări, pe care le-am făcut în ultimii ani, dar în acest an ne vom concentra pe acest proces", a arătat Hay.

El a precizat că există cereri foarte multe din partea retailerilor de a extinde suprafaţa ocupată în prezent, dar că posibilităţile de mărire a spaţiului centrului comercial sunt limitate.

"Avem cereri de la retaileri pentru extinderi, ne gândim cum să ne extindem şi avem şi câteva idei, dacă am mai avea 6.000-7.000 am fi fericiţi. Căutăm soluţii să extindem spaţiile, sper să putem să creem spaţiile acestea", a afirmat reprezentantul AFI Europe.

Anul trecut magazinul H&M a fost extins cu 800 de metri pătraţi.

Referitor la performanţa centrului comercial de anul trecut, Hay a arătat că vânzările şi traficul au avut o creştere "frumuşică" faţă de anul anterior, fără să ofere detalii. În primele nouă luni ale anului trecut vânzările retailerilor au crescut cu 5,3%.

"Pentru acest an ne aşteptăm tot la creştere, pentru că avem un produs bun, s-a stabilizat ca un centru dominant, atât pentru entertainment cât şi pentru shopping. De asemenea, vedem o îmbunătăţire a situaţiei economice în Europa, care va influenţa de asemenea şi România. Totodată, zona de birouri ne va aduce în medie zilnic circa 2.000 de persoane în plus în centrul comercial", a explicat Hay.

Tot pe segmentul de retail, AFI intenţionează să finalizeze în luna aprilie zona de distracţie, inclusiv cinematograful din centrul comercial din Ploieşti, dar şi începerea construcţiei unui centru comercial în Bucureştii Noi şi a unui parc de retail în Arad. Începerea acestora depinde însă de chiriaşi.

Cele mai apropiate planuri de investiţii vizează însă segmentul de birouri, unde AFI vrea să înceapă în următoarele două luni construcţia ultimelor două clădiri din AFI Park. Construcţia se va face concomitent, cele două imobile fiind unite de un pod.

"Tot pentru acest an vrem să finalizăm designul şi să pregătim terenul pentru proiectul de birouri din zona Progresului (fosta fabrică Inox, n.r.) pe care probabil că îl vom începe în 2015 şi de asemenea să ne pregătim cu cel puţin un proiect rezidenţial pentru momentul în care piaţa îşi va reveni", a mai arătat Hay.

AFI Europe deţine terenuri pentru dezvoltări rezidenţiale în mai multe zone, precum Bucureştii Noi, Pipera sau Măgurele.

Reprezentantul dezvoltatorului israelian este optimist în ceea ce priveşte piaţa investiţională din România şi previzionează o creştere a interesului investitorilor pentru active imobiliare de pe piaţa locală.

"Chiar dacă nu vor fi tranzacţii în 2014, vom vedea un interes crescut din partea fondurilor de investiţii internaţionale mari. Piaţa internaţională îşi dă seama că România este următoarea ţintă de investiţii din Europa Centrală şi de Est. Polonia şi Cehia sunt mature deja, au multe proprietăţi, dar yieldurile au scăzut. În România, yieldurile sunt la niveluri normale, şi de aceea este un moment bun pentru investiţii, pentru a intra pe piaţă la un anumit yield şi să aştepţi câţiva ani pentru o scădere cu 100, 150 de puncte de bază. Problema este lipsa proiectelor, nu sunt destule proiecte. În acest an însă lucrurile se vor schimba, vom vedea mai multe produse mature pe piaţă precum Floreasca Park, Green Gate, AFI Park, Skanska. Vor fi mai multe produse noi pe piaţă şi o ofertă mai mare pentru aceste fonduri", a conchis Hay.

AFI Europe dezvoltă şi gestionează diverse proiecte comerciale şi rezidenţiale în România, Cehia, Serbia, Polonia, Bulgaria, Germania şi Letonia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO