Companii

Cel mai profitabil din topul dulciurilor: Fiecare angajat al Wrigley a adus un castig de 3.000 de euro pe luna

Cel mai profitabil din topul dulciurilor: Fiecare angajat al Wrigley a adus un castig de 3.000 de euro pe luna
12.05.2010, 23:10 90

Compania americana Wrigley Romania, care detine o cota de peste90% pe piata gumei de mestecat, a raportat pe 2009 un profit net de32 mil. lei (7,5 mil. euro), cu o cifra de afaceri de 219 mil. lei(52 mil. euro) si un efectiv de 200 de angajati.

Astfel, fiecare angajat a adus producatorului Orbit vanzarimedii de circa 23.000 de euro si un profit net de 3.000 de euro peluna, in conditiile in care salariul mediu in companiile mari dinsectorul bunurilor de larg consum este estimat la 500-750 deeuro.

Wrigley nu detine activitati de productie la nivel local si aexternalizat o mare parte din distributie catre firme specializate,ceea ce ar putea explica numarul mic de angajati cu care opereazain Romania, raportat la rulajele realizate.

In ciuda declinului profitului cu 39% fata de 2008, compania aramas anul trecut la o rata de profitabilitate peste mediasectorului, respectiv 15%. "Anul trecut, cele mai important masuripentru protejarea marjei de profit au vizat o mai buna gestiune acosturilor: eliminarea cheltuielilor de operare non-core (in afarabusinessului de baza - n. red.), restrangerea tuturor cheltuielilorpana la nivelul minim care permitea totusi o operare in parametrinormali, amanarea modificarilor salariale si ajustarea bugetului demedia", a explicat Mihai Georgescu, directorul general al WrigleyRomania.

Datele centralizate de ZF arata ca in 2008 producatorul Orbit araportat cel mai mare profit din top 10 jucatori pe piatadulciurilor, desi s-a situat pe locul 6 ca afaceri.

In 2009 insa, contractia consumului i-a adus primul declinanual al vanzarilor: producatorul Orbit si Juicy Fruit si-adiminuat afacerile la nivel local cu 13% in lei fata de 2008.Declinul a fost dublu fata de estimarile companiei: in lunanoiembrie, Mihai Georgescu prognoza o scadere de maximum 5% aafacerilor pe intregul an.

"Piata a avut in trimestrul al patrulea o evolutie semnificativmai slaba decat cea pe care am avut-o in vedere in planul debusiness. Aceasta a atras si actiuni suplimentare de redimensionarea stocurilor, precum si anularea unor actiuni de ajustare apreturilor ca urmare a deprecierii monedei nationale. Acesteactiuni au avut la randul lor un impact in diminuarea valoriivanzarilor", a precizat Georgescu.

Cel mai mare pariu al Wrigley in 2009 a fost segmentul premiumal gumei de mestecat, compania lansand pe piata brandul Five. Lanivel international, producatorul Wrigley a fost preluat de catrecompania Mars in 2008, tranzactie care nu a avut inca niciun efectpe piata din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO