Companii

Cel mai bun an din istorie pentru comerţul modern: reţelele străine au pariat 300 mil. euro deschizând peste 400 de magazine. Universul de comerţ modern din România a sărit de 3.000 de hipermarketuri şi supermarketuri în 2019

Cel mai bun an din istorie pentru comerţul modern:...

Autor: Cristina Roşca

19.12.2019, 08:45 1085

Peste 400 de magazine alimentare şi-au deschis porţile în 2019, acesta fiind astfel cel mai bun an din istoria comerţului modern local, istorie care a început să se scrie în 1996 odată cu deschiderea primelor unităţi Metro Cash&Carry. Prin comparaţie, în anii anteriori s-au deschis între 250 şi 300 de unităţi. Reţelele străine au investit astfel peste 300 de milioane de euro în acest an în deschiderea de noi hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate modernă, discount şi cash&carry, potrivit estimărilor ZF. 

De departe cele mai multe magazine au fost deschise de Profi, retailerul fiind urmat de Mega Image, ambele reţele active pe formatul de supermarket şi proximitate. Totuşi, cel mai mare buget pentru deschideri l-a avut Kaufland, reţea activă pe segmentul hipermarketurilor, magazine mari deschise de regulă pe terenuri proprii.

Astfel, un magazin ajunge să coste şi peste 10 mil. euro, faţă de câteva sute de mii de euro în cazul unui magazin mic de proximitate amplasat într-un spaţiu cu chirie.

Şi pentru formatul de discount 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu peste 50 de unităţi noi operate de Lidl, Penny Market şi Supeco (divizie a Carrefour).

În ansamblu, reţelele accelerează numărul de deschideri în contextul în care economia încă e pe plus, consumul privat creşte şi el, iar comerţul modern încă are loc de creştere dat fiind că mănâncă doar puţin peste 60% din piaţă. Pe alte pieţe, în special în Occident, ponderea a ajuns la 80% sau chiar a depăşit acest prag. Astfel, opt dintre cele zece reţele de comerţ modern din România au deschis magazine în 2019, singurele excepţii fiind grupul german Metro Cash&Carry şi lanţul de hipermarketuri Cora.

Cele 3.000 de magazine moderne au afaceri de 11-12 mld. euro anual, în timp ce restul de 8-9 mld. euro este obţinut de comercianţii tradiţionali care mai au 65.000-67.000 de mici magazine.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO