Companii

Cea mai mare companie din România: Dacia depăşeşte din nou OMV Petrom

Cea mai mare companie din România: Dacia depăşeşte...

Autor: Bogdan Alecu

08.05.2015, 00:09 6187
Automobile Dacia, principalul con­structor de automobile de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 18,83 de miliarde de lei (4,24 mld. euro), în creştere cu 2,3% faţă de anul anterior, când compania a rulat 18,4 mld. lei, potrivit datelor companiei.

Dacia şi-a consolidat poziţia de cea mai mare companie de pe piaţa locală după cifra de afaceri pentru al doilea an consecutiv, în condiţiile în care cifra de afaceri a OMV Petrom S.A. a scăzut în 2014 cu 8,5%, la 16,53 miliarde de lei (3,71 mld. euro), potrivit raportului anual al companiei.

Creşterea cifrei de afaceri a companiei vine în contextul în care producţia de maşini de la Mioveni a scăzut anul trecut cu 1,2%, la 338.593 de unităţi.

„Creşterea vine atât din producţia de maşini mai scumpe, cât şi din creşterea producţiei de componente. Dacia a produs anul trecut 339.000 de maşini. Lucrăm aproape de capacitatea maxi­mă, ceea ce este foarte bine. Mioveni este o fabrică importantă pentru Dacia, de unde 92% din producţie pleacă la export“, a declarat Nicolas Maure, preşedinte şi director general al Auto­mobile Dacia, în cadrul evenimentului „Industria auto: motorul economiei româneşti“, organizat de ZF în parteneriat cu Dacia, Porsche Leasing şi Garanti Leasing.

Profitul net al companiei a urcat anul trecut la 401,2 milioane de lei (90,2 mil. euro), faţă de 332,2 mil. lei (75,1 mil. euro) 

Tot la Mioveni s-au mai produs anul trecut

aproape 596.000 de cutii de viteze, în creştere cu 15% faţă de anul precedent, şi 332.653 de motoare, cu 8% mai multe decât în 2013.

Potrivit companiei, Dacia reprezintă la nivelul anului trecut 2,8% din Produsul Intern Brut (PIB) al ţării şi 7,3% din exporturile României. În total, compania are peste 1.000 de furnizori pe piaţa locală de la care realizează anual achiziţii în valoare de peste 2 miliarde de euro, cei mai mulţi fiind concentraţi în Argeş şi în partea de vest a ţării.

În total, din 2004 când a fost lansat primul Logan şi până în prezent Dacia a vândut peste 3,3 milioane de maşini în 44 de ţări, dintre care cele mai multe în Franţa, reprezentând 0,7 milioane de maşini, Europa fiind în prezent principala piaţă a mărcii autohtone.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO