Companii

Cea mai mare companie din FMCG îşi schimbă şeful

Cea mai mare companie din FMCG îşi schimbă şeful

Gemma Webb îl înlocuieşte pe David Waterfield, managerul britanic care a condus divizia din România de la finele lui 2008 încoace

Autor: Adelina Mihai

28.02.2012, 00:05 1273

Gemma Webb, un executiv care lucrează de 11 ani în cadrul British American Tobacco (BAT), producătorul ţigaretelor Kent, a preluat la începutul acestui an conducerea locală a BAT.

Gemma Webb îl înlocuieşte pe David Waterfield, managerul britanic care a condus divizia din România de la finele lui 2008 încoace, din poziţia de Managing Director pentru Europa de Sud-Est. El va rămâne în continuare în cadrul BAT.

Astfel, Gemma Webb devine cel mai puternic executiv din sectorul bunurilor de larg consum, ea conducând o companie cu afaceri nete de 1,14 mld. euro în 2010, pe o piaţă a ţigaretelor de 2,5 mld. euro. Piaţa totală a bunurilor de larg consum (FMCG) este estimată la 22 de miliarde de euro. Webb lucrează în cadrul BAT încă din 2001, când a ocupat poziţia de Trade Marketing & Distribution Manager pe Europa de Vest, iar apoi a fost numită general manager pentru Marea Britanie şi Irlanda. Anterior, ea a mai lucrat, tot într-o poziţie de management, în cadrul unei companii producătoare de substanţe chimice din Ger­mania.

Afacerile British Ame­rican Tobacco Trading au crescut în 2010 cu aproape 10% faţă de 2009, iar profitul net a scăzut la 52,7 mil. euro, fiind cu 47% mai mic faţă de anul anterior, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Afacerile producătorilor de ţigări sunt puternic influenţate de evoluţia pieţei de contrabandă, care s-a redus până la 13% în luna ianuarie a acestui an, înregistrând o scădere semnificativă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când contrabanda a atins un maxim istoric de 36,2%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Novel.

British American Tobacco România este de asemenea şi liderul pieţei de ţigarete, având o cotă de piaţă de peste 50%, piaţa fiind estimată la peste două miliarde de euro. Principalii competitori ai BAT sunt Philip Morris (producătorul ţigărilor Marlboro) şi JTI (care produce ţigările Camel), împreună controlând cel mai mare segment din sectorul FMCG. BAT a început producţia pe piaţa locală în 1997, când a inaugurat fabrica de la Ploieşti, ajungând în prezent la peste 650 de angajaţi. Ţigările produse de BAT sunt distribuite de către Interbrands, cea mai mare companie de distribuţie FMCG locală, printe alte mărci de ţigări comercializate de companie aflându-se şi Lucky Strike, Pall Mall, Dunhill, Vogue, Viceroy sau Rothmans.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO