Divizia de turism a grupului Eurolines, cumpărată în 2019 de grupul german Der Touristik, şi-a restrâns considerabil activitatea în ultimele luni, din cauza pandemiei, şi a închis unele agenţii, în oraşe unde cererea nu era foarte mare.
Dertour a cumpărat chiar înainte de pandemie şi prăbuşirea afacerilor reţeaua de turism Eurolines de la omul de afaceri Dragoş Anastasiu, cu aproape 10 mil. euro, în cea mai „ghinionistă“ tranzacţie de după 1990 în România.
„Ne aflăm, în iulie, la 10% din bugetul estimat pentru această lună. Lucrurile au pornit, într-o oarecare măsură, nu mai suntem la zero, însă nu putem vorbi decât de un mic restart. Restrângerea de activitate a constat în şomaj tehnic şi închiderea unor agenţii din oraşe mai mici, precum Lugoj şi Drobeta Turnu Severin. Cu toate acestea, aveam planificate şi deschideri de agenţii noi în 2020: în iunie am deschis la Târgu-Mureş şi mai urmează anul acesta încă două, la Târgovişte şi Braşov“, spun reprezentanţii Travel Brands România.
Toate activităţile de turism ale Eurolines au fost vândute grupului german Der Touristik şi funcţionează astăzi pe compania Travel Brands. Până anul trecut însă, activitatea a fost raportată pe trei companii - Touring Europabus, Nova Travel şi Danubius Travel. Acestea au avut în 2019 vânzări cumulate de 698 mil. lei, comisioane de 50 mil. lei, afaceri de 59 mil. lei şi 384 de angajaţi.