Companii

Ce puteţi găsi în noua ediţie a Business Magazin: indiciul-cheie că un CEO este un lider, factorii care scumpesc pâinea într-un an cu producţie record şi prima idee de restaurant zero waste

Ce puteţi găsi în noua ediţie a Business Magazin:...

Autor: Roxana Petrescu

11.10.2021, 00:04 184

Noua ediţie a Business Magazin îl are în deschidere pe Gyula Fatér, CEO al OTP Bank România, vizi­unea sa privind leadershipul fiind com­plet diferită faţă de opinia ge­nerală a managerului mereu prezent în afaceri. „Cred că un CEO poate avea succes doar dacă îşi ia o perioadă sabatică de 6 luni şi nimeni nu observă că lipseşte (teoretic vorbind). Mereu le spun oamenilor din bănci că doar colegii din vânzări şi operaţiuni sunt cei care, dacă îşi fac treaba, nu pot lipsi pentru o zi sau o săptămână de acolo“, a spus Gyula Fatér în ultima ediţie a Meet the CEO găzduită de Business Magazin.

Preţul făinii a crescut cu 20-30% pentru unii procesatori de la începutul anului până acum, iar pâinea s-a scumpit cu 4,5% în ultimul an, totul într-un an cu o producţie istorică de grâu. Dincolo de raliul făcut de preţul energiei, sub toate formele sale, cu impact direct asupra oricărui bun, ce alţi factori, unii din logica globală a business-ului, scumpesc pâinea noastră cea de toate zilele? Descoperiţi în Business Magazin.

Cariera executivului român Tudor Mureşan, pe care şi-a construit-o în cadrul gigantului american Mars l-a purtat de la Bucureşti la Tokio în decursul a circa un deceniu. Nu a fost însă o călătorie simplă, ci mai degrabă una cu „escale“, în Milano, Londra sau Praga. Acum aproape trei ani, el a „aterizat“ în capitala Japoniei, la Tokio, unde a preluat funcţia de director financiar al Royal Canin, una dintre diviziile grupului Mars, cunoscut totodată pentru dulciurile sale şi pentru guma de mestecat din portofoliu. Cum se vede România din Japonia şi ce planuri are unul dintre cei mai puternici expaţi români? Aflaţi în Business Magazin.

A lucrat timp de 11 ani în consultanţă financiară, în Big 4, înainte de a ajunge unde este acum, la TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcţii, cu afaceri de peste un miliard de lei. Viaţa a purtat-o pe făgaşul promovărilor rapide în primii ani de carieră şi aşa a ajuns manager la doar patru ani de la terminarea facultăţii. Apoi, evoluţia a fost în paşi mai mici. Dar nu mai puţin importanţi pentru Ioana Birta, CFO la TeraPlast.

„E nevoie de mult mai multă inteligenţă şi ştiinţă în bucătărie decât pare. Totodată, cred că mai e şi un aspect cultural întrucât suntem o ţară uşor obsedată de porţiile mari. Adeseori clientul primeşte în farfurie mai mult decât i-ar fi suficient şi atunci, evident, se aruncă foarte multă mâncare“, spune Mădălina Santa, proprietara restaurantului Szikra din Sfântu Gheorghe, primul proiect gastronomic zero food waste din România.

Alături de materialele de mai sus, noua ediţie a Business Magazin vine cu colecţie atent aleasă de idei de afaceri, dar şi cu proiecte din zona IT cu un potenţial generos de creştere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO