Companii

Ce puteţi citi în cel mai nou număr al revistei Business Magazin: ce strategie are retailerul belgian Mega Image pentru România, ce înseamnă să lucrezi pentru Google şi cine mai vine pe piaţa de modă

Ce puteţi citi în cel mai nou număr al revistei...

Autor: Cristina Roşca

08.02.2016, 00:03 155
Executivul grec Vassilis Stavrou, care a preluat în vara anului trecut funcţia de director general al lanţului de supermarketuri Mega Image, povesteşte într-unul din puţinele interviuri acordate presei locale despre strategia de viitor a companiei pe care o conduce, cel mai extins retailer din România cu aproape 500 de magazine. El vorbeşte în premieră şi despre cariera sa, despre impresia pe care o are despre România şi cărţile sale preferate, fie ele de business sau filosofie.

Un alt executiv, o altă strategie, un alt domeniu. Brent Valmar este unul dintre cei mai longevivi executivi din România, el ocupând poziţia de director general al Porsche România de la finalul anilor ’90, când a fost fondată compania. Valmar dezvăluie astfel în cel mai nou număr al revistei Business Magazin cum continuă extinderea reţelei pentru a-şi consolida poziţia în aşteptarea revenirii cererii de pe piaţa auto.

Dacă piaţa auto a simţit din plin anii de criză, piaţa modei a trecut aproape neatinsă prin perioada 2009-2013, o perioadă marcată de scăderi ale consumului şi de o prudenţă crescută a românilor. Câteva zeci de branduri de modă au venit pe piaţa locală în ultimii ani în încercarea de a-i convinge pe români să cumpere mai mult, mai colorat, mai curajos şi pentru a cuceri o felie cât mai mare din piaţa de circa 3,6 mld. de euro. Cele mai multe nume străine şi-au găsit o nişă şi au rămas, altele au luat cu asalt piaţa şi au ajuns lideri în doar câţiva ani. Câteva au decis să renunţe, însă în locul lor vin mereu nume noi. COS, Boggi, Forever 21 şi Tally Weijl sunt „newcomer-iiî“ pieţei locale de modă. Cu ce vin nou?

Cei mai doriţi angajatori nu sunt însă nici cei din industria modei, nici cei din retailul alimentar sau din auto, ci cei din tehnologie, sau cel puţin aşa arată studiile. Pe primele poziţii se află de ani de zile gigantul Google. Revista Business Magazin a vorbit cu doi dintre angajaţii din biroul de la München al Google. Ei povestesc ce înseamnă să lucrezi în inima Europei pentru una dintre cele mai importante companii din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO