Companii

Ce puteţi citi în cel mai nou număr al revistei Business Magazin: ce planuri are BAT pentru România şi cu ce probleme se confruntă angajatorii locali

Ce puteţi citi în cel mai nou număr al revistei...

Autor: Florin Casota

08.08.2016, 00:04 149

Materialul de pe coperta revistei Business Magazin din această săptămână analizează deficitul de candidaţi din centrul şi din vestul ţării. Fenomenul i-a forţat pe angajatori să ofere pachete salariale la care în urmă cu cinci ani nici nu s-ar fi gândit. Angajatorul occidental, care preferă să ducă românii peste hotare, este în continuare cel mai mare duşman al pieţei muncii din România.

Perspectivele devin îngrijorătoare, cel puţin pentru industria producătoare şi pentru sectorul IT. Importul de forţă de muncă, întoarcerea căpşunarilor, măsuri legislative şi fiscale, o strategie diferită în educaţie sunt doar câteva dintre soluţiile propuse de angajatori pentru a atenua criza forţei de muncă cu care se luptă companiile.

Cu peste 8 milioane de locuitori care fac parte din populaţia ocupată (adică au venituri din muncă), dintre care numai 4,7 milioane sunt salariaţi cu „acte“ şi cu alţi 3 milioane de români care au plecat la muncă în străinătate, România a ajuns astăzi într-un impas: ar câştiga noi proiecte de investiţii, dar nu are cu cine să le livreze. Motivul? Angajatorii nu reuşesc să găsească suficient de multă forţă de muncă pe care să o angajeze, iar piaţa muncii a devenit din nou una a candidatului, pentru că cererea de personal este mai mare decât oferta.

Gemma Webb, directorul general al British American Tobacco, cel mai puternic executiv din industria românească a bunurilor de larg consum, povesteşte pe larg în numărul din această săptămână al Business Magazin despre planurile pe care le are pentru compania pe care o conduce. Producătorul de tutun şi-a crescut anul trecut deopotrivă vânzările, care s-au situat la nivelul de 1,65 miliarde de euro, dar şi profitul, care a ajuns la un nivel record, de 98 de milioane de euro.

Antreprenorul clujean Alin Stanciu a respins vehement ideea de a renunţa la mallul său online lansat odată cu criza, într-un moment în care singura soluţie părea să fie ieşirea. Afacerea FashionUp a ajuns în primele şase luni ale acestui an la vânzări de 2,5 milioane de euro iar până la finalul lui decembrie antreprenorul se aşteaptă ca vânzările să ajungă la 6-7 milioane de euro. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO