Companii

Ce poate învăţa Bucureştiul din strategia de turism a Zürich-ului

Autor: Mirabela Tiron

28.09.2010, 23:10 22

Oraşul elveţian Zürich, cel mai mare din Elveţia, cu o populaţiede aproape şase ori mai mică decât a Bucureştiului, a primit anultrecut 800.000 de turişti, din care 7.000 români, adică câte doiturişti la fiecare locuitor, şi aşteaptă ca anul acesta să atragăcu 27% mai mulţi vizitatori faţă de anul trecut, pe fondulprogramelor de promovare.

"Zürich-ul a devenit cea mai mare destinaţie turistică aElveţiei. Anul trecut au fost înregistrate în Zürich 2,4 milioanede nopţi de cazare şi puţin peste 800.000 de turişti sosiţi", adeclarat Angelica Schempp, marketing manager şi PR al organizaţieinon-profit Zürich Turism, finanţată de operatorii din mediulprivat. Dacă oraşul elveţian primeşte anual doi turişti la unlocuitor, Bucureştiul primeşte doar un turist la patru locuitori,potrivit datelor ZF. "Pentru a atrage cât mai mulţi turişti străiniinvestim aproape 7 milioane de euro anual în promovarea oraşului,din care doar 10% sunt bani alocaţi de la bugetul de stat", a spusea.

Promovarea în străinătate a oraşului este asigurată în specialde către proprietarii de hoteluri din oraş. Din 2007, aceştiaplătesc către organizaţia de turism 1,9 euro pentru fiecare noaptede cazare a turiştilor primiţi, reprezentând taxa de oraş, ceea ceasigură peste 55% din bugetul de promovare al oraşului. Restulbugetului vine din vânzarea unor produse turistice.

Angelica Schempp a mai precizat că pieţele străine în care sepromovează oraşul Zürich au fost clasificate în pieţe prioritaresau de tip A (Germania şi Italia), care aduc cei mai mulţi turişti,pieţe active (Marea Britanie, SUA şi ţări din Europa Centrală) şicelelalte pieţe de tip C. Zürich Turism şi-a stabilit obiectiveclare anul acesta. "Unul dintre acestea este promovarea turismuluide vacanţă şi de congres".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO