Companii

Ce lansări sunt la un salon care anunţă ieşirea din criza auto, având o suprafaţă mai mare ca în 2007

Dacia a dorit să atragă atenţia prin prezentarea unui SUV Duster transformat în maşină de asistenţă pentru echipajele de pompieri

Ce lansări sunt la un salon care anunţă ieşirea din criza auto, având o suprafaţă mai mare ca în 2007

Autor: Bogdan Alecu

14.09.2011, 00:04 896

Cea de-a 64-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt pare să anunţe ieşirea din criză a industriei auto, marcând un nou standard în ceea ce priveşte opulenţa standurilor constructorilor germani, subliniind parcă supremaţia acestora în lumea automobilului.

În total, spaţiul expoziţional mă­soa­ră la această ediţie 235.000 mp, cu mult mai mult decât cea de 195.000 mp din 2009 şi chiar peste cea de 225.000 mp a ediţiei din 2007, atunci când nimeni nu vorbea de criză. În total, în cadrul Salonului sunt pre­zen­te 1.007 com­panii din 32 de ţări. Având în vedere dimensiunile, doar pen­tru a-l traversa de la un capăt la celălalt ai nevoie de cel puţin 30 de minute utilizând culoarele speciale, iar vizi­ta­rea în amănunt a stan­durilor durează cel puţin o zi întreagă.

În ceea ce priveşte numărul de vizitatori, organizatorii se aşteaptă la cel puţin 800.000 de vizitatori din toate colţurile lumii. Aceştia vor plăti între 45 de euro dacă vor să viziteze salonul în zilele dedicate companiilor, 15 euro în cazul zilelor normale destinate publicului şi 4,5 euro în zilele speciale.

Cele mai spectaculoase standuri aparţin, cum era de aşteptat, constructorilor germani. Spre exemplu, Audi nu s-a mai mulţumit cu spaţiul din interiorul halelor şi a investit în construirea unui stand exterior în valoare de 10 mil. euro. Construcţia măsoară 100 de metri lungime, 70 lăţime şi sunt prezentate peste 30 de modele. Mai mult, Audi a fost anul acesta printre cele mai active mărci, cu patru premiere mondiale: Audi A6 Avant, limuzina A8 Hybrid, noua gamă A5 şi ediţia specială R8 GT Spyder de 560 CP. Un stand de mari dimensiuni a avut şi Mercedes-Benz, care a prezentat conceptul F125 Hydrogen Gullwing care prefigurează viitoarea limuzină S-Klasse. În cazul BMW, atracţia principală a repre­zen­tat-o noua limuzină sport M5 alături de maşinile eco i3 şi i8.

Dacia nu a prezentat nici anul acesta vreo noutate la Frankfurt, principala atracţie din stand fiind Dusterul No Limit care a participat în celebra cursă de la Pikes Peak.

În cazul Ford, cel de-al doilea constructor auto din România, americanii au prezentat noul motor EcoBoost de 1,0 litri care va fi produs la Craiova de anul viitor. Mai mult, Stephen Odell, preşedintele Ford Europa a făcut referire directă la uzina din România în cadrul prezentării.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO