Companii

„Catalogul clasic de papetărie a dispărut. Potenţialul imens vine din online“

„Catalogul clasic de papetărie a dispărut....

Autor: Ioana David

04.05.2015, 00:03 188

Grupul de firme Dacris, fondat în urmă cu 21 de ani, la Constanţa, de trei membri ai familiei Faţi s-a apropiat anul trecut de o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu 13% comparativ cu 2013, pe o piaţă a produselor de papetărie estimată la 150-200 mil. euro anual.

„Criza economică nu a iertat nici industria noastră. Im­pactul a fost major. Scăderea înregistrată în 2008-2009 a fost de aproximativ 30% şi a fost determinată de reducerea costu­rilor operaţionale ale marilor clienţi B2B. Atunci au înce­put presiunile foarte mari asupra preţurilor de achiziţie, iar de cele mai multe ori s-a făcut rabat de la calitate. De ase­menea, au fost înregistrate şi reduceri ale volumelor cum­părate“, spune Dan Faţi, acţionarul principal şi CEO al Dacris.

Pe măsură ce companiile şi-au redus din activitate, piaţa de papetărie s-a contractat. Multe librării au fost închise, spune Dan Faţi, iar cele care au supravieţuit s-au axat pe vânzarea unor produse ieftine, în linie cu noile cerinţe din piaţă. Potenţialul imens vine însă dinspre sectorul online, chiar dacă se află abia la început.

„Catalogul clasic de papetărie a dispărut, s-a transformat în catalog de «office supplies». Papetăria a devenit doar un capitol din acest catalog, alături de echi­pamente şi consumabile IT, table şi proiectoare interactive, produse de protocol şi de curăţenie“, spune Dan Faţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO