Companii

Catalin Paduraru: Ma straduiesc sa fac din Vinexpert un brand accesibil de preluat

05.06.2006, 00:00 87

Actionarul majoritar al Vinexpert, cel mai important retailer de vin de pe piata locala, spune ca a renuntat la business-ul de distributie pentru a se axa exclusiv pe dezvoltarea retelei de magazine.

Catalin Paduraru, fost actionar al unei companii de distributie de vinuri, a decis sa iasa din acest business si sa se dedice exclusiv companiei Vinexpert.

In opinia lui, piata romaneasca de vin este inca deosebit de ofertanta pentru producatori.

"E o piata care poate fi formata, pentru ca avem un consumator dispus inca sa invete, ceea ce nu se mai intampla pe nici o piata occidentala", este de parere Paduraru.

De cealalta parte, consumatorul este destul de dezorientat, pentru ca vede peste 1.000 de etichete de vin din care nu poate alege 100 de calitate, spune el.

Cu toate acestea, consumul de vin in Romania se afla la jumatatea celui din perioada interbelica.

Actionarul Vinexpert mai spune ca in Romania toata lumea e cu ochii pe productie, pe numarul de sticle vandute, pe atingerea unor volume cat mai mari.

"E important sa intelegem si care sunt tiparele de consum sau cele de comunicare. Cred ca un retailer trebuie sa formeze piata si sa gaseasca palierele pe care sa vanda produsele", adauga el.

"Mesajul nostru era diluat cand faceam distributie, asa ca am decis sa ne retragem si sa ne concentram pe retail pentru ca este nevoie de magazine si de wine-baruri pe piata romaneasca", spune Paduraru.

Dupa ce a deschis magazine specializate pe vin, actionarul Vinexpert a decis sa abordeze si conceptul de wine-bar, deschizand prima locatie de acest tip din Bucuresti, in urma unei investitii de peste 20.000 de euro.

"Primul magazin, deschis in 1999, a fost o galerie care imbina obiectele de arta cu vinurile de vinoteca. A urmat un atelier si un alt magazin in Brasov, iar acum am deschis un bar. Daca locatiile pe care le vom gasi in viitor ne permit, acesta va fi tipul de magazin pe care ne propunem sa-l dezvoltam", spune Paduraru.

Compania detine patru magazine, trei in Bucuresti si unul in Brasov, in acest an urmand sa mai deschida un magazin in Bucuresti si un magazin virtual, actionarul Vinexpert precizand ca si in acest caz investitia este considerabila. Cu noile magazine, cifra de afaceri a Vinexpert va trece in acest an de un milion de euro.

Paduraru spune insa ca ritmul normal de dezvoltare al Vinexpert, fara interventia unui investitor puternic, inseamna deschiderea a 3 - 4 magazine pe an.

"Ma straduiesc sa fac din Vinexpert un brand accesibil de preluat de un lant international de retail de vin sau de un alt dezvoltator", spune Paduraru. In Bucuresti exista in acest moment sase magazine de vin, de aproape trei ori mai putin decat in Praga sau Varsovia.

"Cota de popularitate a unor astfel de magazine in strainatate e extrem de mare, tari precum Cehia sau Polonia, care nu sunt producatoare de vin, acordand o mare atentie conceptului de magazin specializat de vin", spune Paduraru.

El a decis, in urma unui studiu de piata, sa inceapa un proces de rebranding al magazinelor Vinexpert.

"Procesul va incepe la magazinul din Brasov, pentru ca riscurile sunt mai mici. Deschiderea mai mare a consumatorilor de acolo, dar si lipsa ofertei de vinuri superpremium pe aceste piete ne-au determinat sa incepem la Brasov", a mai spus Paduraru.

Deschiderea unui magazin costa in jur de 50.000 de euro.

"Confortul financiar nu se instaleaza cu un astfel de business. Cel care se decide sa faca o investitie alege altceva, o berarie sau un business imobiliar", spune Paduraru.

Principalul competitor al Vinexpert este lantul de magazine Vinlux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO