Companii

Catalin Gavra, Romcar: Masinile de familie vor juca un rol la fel de important ca si in Vest

Catalin Gavra, Romcar: Masinile de familie vor juca un rol la fel de important ca si in Vest

Catalin Gavra, director general al Romcar: A fost un inceput de an destul de greu si multi au refuzat sa ofere informatii exacte. Pe 2007 dorim sa vindem peste 17.000 de autovehicule, in comparatie cu 12.844 cat s-au comercializat in 2006.

22.03.2007, 19:42 74

Romcar, importatorul Ford pe piata locala, isi propune sa se extinda pe segmentul monovolumelor, foarte apreciate pe pietele din Europa de Vest, insa cu o cota mai mica de 1% pe piata romaneasca, spune Catalin Gavra, director general al Romcar.
"Ceea ce se intampla pe piata auto din Romania este in totala contradictie cu ceea ce se intampla in tarile dezvoltate precum Germania, Elvetia si Anglia, unde 80% dintre familii detin un monovolum", a subliniat Catalin Gavra.
El spune ca va veni un moment in care si in Romania monovolumele vor juca un rol la fel de important ca si in Vest. "Noi incercam sa orientam preferintele clientilor catre acest segment", spune Gavra.
Monovolumele reprezinta 1,35% din totalul importurilor de autoturisme, iar daca raportam la totalul autoturismelor comercializate in Romania, cota de piata a monovolumelor este de sub 1%.
Pe acest segment, Romcar a lansat in iunie 2006 noua generatie Ford Galaxy, impreuna cu S-Max, in timp ce C-Max facelift va fi lansat in aproximativ doua luni. In primele doua luni ale anului, Ford Galaxy s-a situat pe locul 8 din punctul de vedere al vanzarilor, cu 21 de unitati comercializate in segmentul monovolumelor, fata de numai 13 unitati in 2006. In acceasi perioada, Romcar a vandut 17 monovolume S-Max, adica aproape jumatate din numarul de unitati comercializate sub acelasi brand in 2006. Anul trecut, Ford S-Max s-a clasat pe locul 5, cu 38 de unitati si 2% din piata monovolumelor.
Pentru a mentine ritmul de crestere al vanzarilor, Romcar doreste sa-si extinda reteaua de puncte de vanzare la peste 35 de unitati. In prezent reteaua detine 26 de puncte de vanzare, dintre care 19 reprezinta si puncte de service.
"Dorim sa ajungem la o retea de 35 - 40 de puncte de vanzare si service-uri in acest an, care sa asigure serviciile necesare pe perioada postvanzare", a spus Gavra.
In clasamentul celor mai vandute autoturisme in primele doua luni ale anului, Ford este pe locul sase, cu 1.494 de unitati, in crestere cu 44,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In total, Ford a comercializat 2.157 de autovehicule, inclusiv comerciale, ceea ce a contribuit la atingerea unei cote de piata totale de 5,6% in primele doua luni ale lui 2007. In segmentul autoturismelor, importatorul Ford a detinut o cota de piata de 4,5%. Dupa primele doua luni din acest an, Ford detine primul loc la vanzarile de autovehicule comerciale de sub 3,5 tone, cu 662 de unitati comercializate.
"Ford Transit este lider de piata in ultimii cinci ani in segmentul autovehiculelor comerciale medii. Daca luam impreuna Transit si Transit Connect, suntem pentru cel de-al doilea an lideri in segmentul comercialelor medii si mici", a declarat Catalin Gavra.
Fiesta s-a clasat pe locul 4 in topul vanzarilor din clasa mica, cu 662 de unitati comercializate, si pe locul 11 in topul celor mai vandute modele. In segmentul compact, Ford Focus s-a vandut in 507 unitati, valoare care l-a pozitionat pe locul 7 in primele doua luni ale anului.
"In martie dorim sa depasim cifra de 1.300 de autovehicule comercializate. A fost un inceput de an destul de greu si multi au refuzat sa ofere informatii exacte. Pe 2007 dorim sa vindem peste 17.000 de autovehicule, in comparatie cu 12.844 cat s-au comercializat in 2006. Valoarea cuprinde nu doar autoturismele, ci si autovehiculele comerciale. Preconizam ca Fiesta sa depaseasca pragul de 500 de unitati comercializate intr-o luna in 2007, iar Focus pe cel de 300 de unitati lunar in perioada imediat urmatoare", a subliniat Catalin Gavra.
Vanzarile Romcar au ajuns anul trecut la aproximativ 160 de milioane de euro. "Pentru 2007, estimam o cifra de afaceri de peste 220 de milioane de euro", a declarat directorul general al Romcar.
Unul dintre cele mai asteptate modele Ford in Romania este noul Mondeo, a carui premiera mondiala a avut loc in cadrul Salonului Auto de la Geneva, la inceputul acestei luni.
"In Romania, noul Ford Mondeo va fi lansat in luna iunie sau iulie. Un pret nu a fost inca stabilit, insa in comparatie cu generatia actuala acesta va avea un pret mai mare cu aproximativ 7%. Dar deja vorbim de alte dotari de serie, asadar o comparatie intre cele doua este mai dificil de realizat", a subliniat Gavra.
Din punctul de vedere al dimensiunilor, Mondeo se apropie de segmentul mare, fiind chiar mai lung decat ultima generatie de Scorpio.
"Majoritatea constructorilor urmaresc aceasta tendinta de marire a dimensiunilor noilor modele. La fel, noua generatie Mondeo este disponibila in versiune de caroserie cu 5 usi si break, in timp ce versiunea cu patru usi este ceva mai lunga si este orientata catre segmentul premium. Dorim ca in primul an Mondeo sa depaseasca 200 de unitati comercializate lunar", a adaugat directorul general al Romcar.
"Pe piata vest-europeana Mondeo isi va face aparitia in luna aprilie, iar tocmai datorita cererii ridicate pe aceste piete, lansarea pe alte piete precum cea din Romania va fi intarziata pana la crearea unui stoc. Preturile exacte vor fi disponibile in maximum o luna", a declarat Gavra.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO