Companii

Carrefour: Nu excludem alte achizitii de supermarketuri

Carrefour: Nu excludem alte achizitii de supermarketuri

Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania: Decembrie este cea mai buna luna pentru hipermarketuri. In general, inregistram cresteri de 40-50% a vanzarilor in decembrie fata de o luna obisnuita a anului.

11.12.2007, 20:23 29

Retailerul francez Carrefour s-ar putea dezvolta pe segmentul supermarketurilor in Romania prin alte achizitii, fiind posibila extinderea retelei la cateva sute de unitati pe termen lung, potrivit lui Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania.
Compania estimeaza o cifra de afaceri de peste 800 mil. euro pentru acest an (fara a include vanzarile retelei Artima), urmand sa treaga pragul de un miliard de euro in 2008.
"Este adevarat ca analizam oportunitatile de pe piata romaneasca", a declarat Celestino, insa nu a dorit sa comenteze informatiile privind interesul Carrefour pentru supermarketurile cu discount Plus Discount din Romania.
Potrivit unor informatii din presa internationala, grupul Carrefour poarta discutii pentru preluarea magazinelor Plus Discount din Romania si Bulgaria de la retailerul german Tengelmann.
Reteaua Plus de pe piata romaneasca numara in prezent 48 de unitati cu o suprafata totala de vanzare de circa 48.000 de metri patrati, fiind in plin proces de expansiune la nivel local. Plus Discount Romania a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 126,5 mil. euro in ultimul an fiscal finalizat la 30 aprilie 2007, conform raportului financiar al grupului german.
Carrefour isi va extinde reteaua de hipermarketuri la 11 unitati pana la finele anului, avand planificata inaugurarea unui magazin la Braila printr-o investitie de 25 mil. euro.
In 2008, retailerul va deschide alte sase hipermarketuri, dintre care unul de dimensiuni mai mici fata de media retelei de 7.000 de metri patrati, localizat in Capitala.
Carrefour a platit in acest an 55 de milioane de euro pentru a prelua Artima, reteaua de supermarketuri dezvoltata local de fondul de investitii Polish Enterprise Fund V, cu vanzari estimate pentru acest an la 95 de milioane de euro.
Compania franceza a raportat o crestere de 36% a vanzarilor in Romania pe trimestrul al treilea fata de aceeasi perioada din 2006, pe fondul extinderii retelei cu doua magazine, fiind aproape de a egala cifra de afaceri inregistrata anul trecut.
Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat astfel la aproximativ 560 de milioane de euro in primele noua luni ale anului, avansul inregistrat fata de aceeasi perioada din 2006 fiind de aproape 40%, potrivit datelor comunicate de grupul francez.
Retailerul prognozeaza o crestere substantiala a vanzarilor in hipermarketuri in ultima luna a anului datorita Sarbatorilor.
"Decembrie este cea mai buna luna pentru hipermarketuri. In general, inregistram cresteri de 40-50% a vanzarilor in decembrie fata de o luna obisnuita a anului", a precizat Celestino.
Pe segmentul hipermarketurilor, Carrefour concureaza pe piata locala cu alte doua retele franceze, respectiv Auchan si Cora, dar si cu germanii de la Real, divizie a grupului Metro sau Kaufland, acesta din urma dezvoltand un format mai mic de magazine fata de competitorii sai.
Hipermarketurile au ajuns la o cota de piata de 13% in primul semestru al anului, fata de 6% in perioada similara din 2006, arata un studiu realizat in sectorul FMCG (bunuri de larg consum) de compania de cercetare a pietei GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO