Companii

Carrefour merge si cu formate mici de hipermarketuri

06.12.2007, 19:36 31

Carrefour, al treilea mare retailer de pe piata locala, isi extinde reteaua de hipermarketuri cu magazine de formate mai mici decat media retelei, de 7.000 mp.
Astfel, dupa ce a deschis un hipermarket cu o suprafata de vanzare de 3.600 mp in centrul Capitalei, operatorul francez a mai anuntat doua proiecte de dimensiuni similare, in Bucuresti si Constanta. Retailerul va deschide anul viitor un magazin cu o suprafata de vanzare de 4.000 de metri patrati, in complexul Vitantis din Capitala, in apropierea unui alt hipermarket deschis recent de Real.
O alta unitate Carrefour de dimensiuni similare este programata pentru 2009 in complexul comercial si de afaceri Trident Plaza din Constanta, dezvoltat de grupul RED. Hipermarketul este a doua unitate Carrefour din oras, dupa ce anul trecut compania a deschis un magazin de 8.000 de metri patrati in centrul comercial Tom aflat la marginea Constantei, printr-o investitie de circa 20 mil. euro.
Suprafetele hipermarketurilor noastre sunt alese in functie de locatie", a precizat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.
In prezent, cea mai mica unitate a retelei Carrefour, pozitionata in centrul Bucurestiului, are un spatiu de vanzare de 3.600 de metri patrati, locatia nepermitand un format mai mare de magazin.
Proiectul Trident Plaza, care implica investitii estimate la peste 100 mil. euro, va include un shopping mall, doua cladiri de birouri in asociere cu reteaua World Trade Center si un hotel de patru stele cu 250 de camere, se arata intr-un comunicat al dezvoltatorului. Finantatorul proiectului amplasat in zona centrala a orasului este Immoeast. Investitia Carrefour in acest proiect este de circa 20 mil. euro, potrivit datelor furnizate de retailer.
Un format mai mic de hipermarket ar putea fi o strategie adoptata pe viitor de retailerii de pe piata locala in orasele in care competitia se intensifica, precum Bucuresti, Timisoara sau Constanta.
In Constanta, de exemplu, pe langa cele trei hipermarketuri deschise de Kaufland, Carrefour si Real, anul urmator ar putea fi inaugurate alte doua magazine de acest tip, Auchan si Cora.
Lantul francez de hipermarketuri Auchan a anuntat deja deschiderea unui magazin la Constanta anul viitor, printr-un parteneriat cu un dezvoltator imobiliar, in timp ce Cora, retea din grupul Louis Delhaize, a achizitionat un teren de cinci hectare in interiorul orasului.
Orasul a fost vizat deja de aproape toti jucatorii mari din retailul alimentar, printre primii intrati fiind Metro si Selgros. Metro Cash&Carry a mizat pe dezvoltarea turistica a litoralului si a investit 15 mil. euro in deschiderea celui de-al doilea centru de distributie al retelei in Constanta, la finele anului 2004.
"Al doilea oras ca marime si importanta economica din Romania, numarul mare de locuitori si cei aproximativ un milion de turisti anual au fost argumente in plus care au facut din orasul Constanta o locatie atractiva pentru investitia importanta realizata in acest proiect de catre RED Management", au argumentat reprezentantii RED.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO